Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Magnus

Medlem
Tack för tidigare hjälp med reseplanering.

Jag kommer om några dagar flyga från Hong Kong tillbaka till Europa, med Thai/SAS via Bangkok.

Jag undrar vilken ni anser är den bästa loungen i Hong Kong om man reser i business class eller har guldkort med Star Alliance?
Det verkar finnas ett antal lounger att välja mellan.
 

Fredrik

Medlem
Jag åkte med Air New Zealand igår och hänvisades till Uniteds lounge och den var klart bättre än loungerna de har i USA. Jag tror dock att Thai har en egen lounge. Hursomhelst kan det vara bra att veta att en hel del gater åker man tåg till och därför kan SQs lounge ligga offside till.
 
Jag har tillbringat rätt många timmar i Thai:s lounge - den är väldigt öppen och lugn men inte jättespännande. Kanske borde skriva ihop en Loungeguide helt enkelt!
 

Dr. Miles

Expert
Jag tyckte om THAI loungen. De serverade mat från menyn på F sidan.
United lounge i HKG kändes trångt för mig.
 

Axelzon

Medlem
Thai Royal Silk Lounge HKG//: En trevlig lounge, med ofta god mat, a´la Thai... Läget är bra om du har en Thai Flight ut, då den ofta går ut från gate 40 eller 42 just nedanför loungen. Ett tips är att man just efter security, smiter inom Singapore Airlines loungen för ett eller två glas Mumm Champagne, och sedan går eller tar tåget bort till Thai Loungen. P.S. Singapore Airlines Loungen är annars ganska tråkig, i förhållande mot Thai, som ligger en våning upp med mycket bra blick över gater och flygtrafiken utanför..

Tack // Axelzon
 

Swisser

Medlem
Vilken *A C-lounge föredrar ni på HKG?

Jag kommer att vara på HKGs flygplats på vårkanten och har tillgång till olika *A business class lounger (Silver Kris loungen, Royal Orchid loungen, United Club loungen samt Dragon Air loungen) på min resa därifrån. Vad har ni för erfarenhet av dessa olika lounger och vilken skulle ni rekommendera att jag väljer!
 

Jacob

Medlem
Singapore Airlines loungen - Mörk och aningen tråkig men finns bra med mat och dryck (inkl champagne)

United loungen - Definitivt en av de bättre United loungerna jag besökt men fortfarande en United lounge

Thai Airways loungen - Troligtvis den bästa Star Alliance loungen i Hong Kong. Trevlig, snygg inredning och OK med mat och dryck.

Dragonair loungen - Finns ingen som helst anledning att besöka denna lounge, den erbjuder absolut ingenting som inte någon annan lounge har. Jag besöker inte ens denna när jag flyger Dragonair utan går då istället till någon av Cathays lounger.
 
Toppen