Senaste nytt

SAS vill ha din hjälp att bli bättre

Jacob

Medlem
SAS vill ha hjälp med tips och idéer hur de kan bli bättre, det gäller såväl små saker som går att förbättra som nya kanske helt revolutionerande idéer kring SAS verksamhet. Givetvis vill de höra från bolagets mest frekventa resenärer och då många av dessa finns på BusinessClass.se kan vi som första media berätta om…
 

agehall

Medlem
Så, nu har jag föreslagit att de ska skaffa en representant här. Det skulle nog vara det enklaste sättet för dem att få mycket feedback och förslag.
 
<blockquote><strong>bjornstrom;57961 wrote:</strong> Lyckas ni logga in på MySASidea med Facebook knappen? Fungerar inte för mig.</blockquote>
<br />
"An error occurred with phpgui/idea. Please try again later." får jag i alla fall...
 

Palazzi

Medlem
Ett Eurobonus familjekonto? Borde väl uppskattas här på forumet ? :)<br />
<br />
Jag har iallafall publicerat den idén på SAS hemsida.<br />
<br />
Det går ju iofs redan att betala resor åt andra med sina poäng.... Men det skulle ju förenkla intjäningen om man i en stor familj slipper ha fem separata kort .
 

pep

Medlem
SAS er ikke doed, men Damage control is urgently needed - dette indebaerer til eksempel:<br />
1. Mad og drikke skal tilbage ombord paa alle klasser (evt. tag med fra gaten for economy, hvis det er for dyrt at servere). Jeg moeder skuffede mennesker overalt i verden der havde forventet mere af Scandinavian Flagship Airlines<br />
2. M&amp;M er et 10 gange bedre produkt: Let at kvalificere til soelv-kort (kun 35.000 miles), life-time expiry of miles, 2 aars validity upon qualification, more destinations, gratis lounge adgang med soelvkort, 40 kg bagage paa monkey, etc., etc. Kom igen SAS!<br />
3. Flere destinationer, tak. SAS er altid bagefter med nye destinationer, og bliver overhalet af TK, QR, EK etc. Vaer dog lidt innovative....(hvor er Africa? Indien? Vietnam? South Africa, etc.)<br />
4. Alt for passiv strategi i forhold til Middle East airline companies<br />
5. Life expiracy of miles<br />
6. Lounge access for members against an additional payment <br />
7. WiFi onboard all flights
 

Pandion

Medlem
Ja, ska bli kul att se vad detta mynnar ut i. Hör man av sig till Customer Relations får man oftast bara ett vänligt, korrekt och formellt svar som inte betyder något i praktiken.<br />
<br />
Jag har föreslagit en Iphone/Ipad app från SAS.<br />
<br />
Också föreslagit att SAS inrättar Z class biljetter, dvs Business restricted på longhaul med priser som matchar både BA och LH/LX när dom kör kampanjer.
 

Senator

Moderator
<blockquote><strong>Pandion;57992 wrote:</strong> Också föreslagit att SAS inrättar Z class biljetter, dvs Business restricted på longhaul med priser som matchar både BA och LH/LX när dom kör kampanjer.</blockquote>
<br />
Det heter väl "Captive Audience" i marknadsföringslingo? :p Tillsamman med direktlinje från OSL/CPH/ARN är det väl ganska naturligt till USA att man är lite dyrare. Det är ofta hemmarknadsbolagen som t.ex. BA och LH också. Varför rea om man redan har full kabin?<br />
<br />
Men jag ser ofta SAS som topp 3 billigaste till BKK samt vidare med TG codeshare till HKG, SIN, DPS, HKG, och TPE.
 
Toppen