Senaste nytt

Lufthansa Businessjet över Atlanten

PrivatAir är ett schweiziskt bolag som erbjuder exklusiva flighter med stora businessjet flygplan utrustade med endast ett fåtal BusinessClass säten ombord. Bolaget flyger sedan 2002 åt Lufthansa, Swiss och KLM på några utvalda rutter som passar affärsfolk. BusinessClass.se har testat flyga PrivatAir över Atlanten i en Business Jet! Flight: LH409 Bolag: Lufthansa (Operated by PrivateAir)…
 

tourist

Medlem
Går det att boka bonusbiljetter på LH/LX-flighterna med EB-poäng? Eller på KLM-flighterna med FB-miles?
 
<blockquote><strong>tourist;2627 wrote:</strong> Går det att boka bonusbiljetter på LH/LX-flighterna med EB-poäng? Eller på KLM-flighterna med FB-miles?</blockquote>
<br />
Javisst - det är "vanliga" flighter.
 

OnTime

Medlem
Jag håller med det är ett smidigt flyg från A-B men det där "lilla extra" saknas. Jag har flugit Newark - Zürich ett par gånger. Det är en B737 som flyger åt SWISS. Jag upplevde det som ett väldigt springande av crew i mittgången, alla rätter serverades one by one dvs utan brickservering. <br />
Kul att ha flugit Privatair men provar något annat koncept framöver.<br />
<br />
//OnTime
 

kristerj

Medlem
Har flugit MUC-BOS med detta bolag en gång. Lite exklusivt med så få passagerare men det var en full flight, så servicen upplevdes som ganska långsam. Stolar och underhållning (eller avsaknaden av den) gör att jag nog heller väljer ett "vanligt" flyg med flera klasser.
 

TreD

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;2630 wrote:</strong> Javisst - det är "vanliga" flighter.</blockquote>
Har dom bara toaletter längst bak eller i bägge ändar?
 
Toppen