Senaste nytt

Var skrivs APIS information vid resa med United Airlines?

Hej!

Jag har två kommande ekomomiklass resor med United Airlines inom 90 dagar, bokade på United Airlines - Airline Tickets, Travel Deals and Flights on united.com

Första resan är Arlanda-London(LHR)-Houston(IAH) där sträckan Arlanda-London flygs av SAS.
Andra resan är Arlanda-New York(EWR)

Det jag undrar är, var skriver jag in APIS informationen?
Jag har gått in på mina bokningar "Change or View Reservations" på Uniteds hemsida och letat efter något ställe där APIS informationen ska skrivas in men tyvärr inte hittat något...

Finns det någon medveten resenär på forumet som kan hjälpa mig luska ut vart någonstanns man ska skriva in APIS informationen vid resa med United?
 

Jonas C

Medlem
Jag kunde skriva in APIS på Uniteds hemsida när jag flög med dem i vintras. Men annat fall så kan du lämna detaljerna vid incheckning.
 

JLE

Medlem
Nu var det flera år sedan jag flög med dem sist, men då fyllde jag i det under bokningsdialogen. Sen fick jag en påminnelse per mail några dagar innan avresan om att de saknade uppgifterna. Så jag fick fylla i dem igen under något i stil med "Manage my booking".
 
Kan det komliceras av att jag flyger med SAS ARN-LHR och sedan United på LHR-IAH?
Hela resan är på genomgående biljett med UA E-ticket nummer.
 

AABack2ARN

Medlem
Mycket länge sedan jag reste med UA över Atlanten, men jag har för mig att mina kollegor som ibland flyger med dem brukar få ett mail med en länk till sidan där APIS skall fyllas i.

Antar att du dessutom måste fylla i samma sak på SAS sida (förutom adress då) eftersom Storbritannien kräver passnummer och nationalitet i förhand.
 

Dafi

Medlem
Nästan tre år har gått sedan denna tråd skapades, men verkar inte som om detta lösts.

Flyger nästa vecka från Bryssel (startar på ARN med SAS) till EWR med United. SAS hävdar att APIS ska skickas till United, vilka alltså inte verkar kunna ta emot APIS på hemsidan (??). SAS hävdar också minst 72 h innan departure.

Ett samtal till Uniteds bristande kundservice visade inget annat än förvåning från deras sida, men att de kunde ta APIS per telefon.

Frågan kvarstår dock: är det någon som HAR lyckats med att hitta nånstans på United där man kan lämna APIS?
 

Gizmo79

Medlem
Gör ytterligare ett försök i denna tråd nästan fem år sen senaste inlägg. Dock verkar frågan kvarstå om man kan fylla i APIS på United? Kan själv inte hitta nånstans där det går att göra.
Nån som har lyckats det senaste?
 

Gizmo79

Medlem
Kan svara mig själv även om det inte riktigt är svar på frågan. Första flighten är GOT - FRA med Lufthansa och logga jag in på deras sida med deras bokningskod så kunde jag fylla i APIS där.
 
Toppen