Senaste nytt

Starwood prisgaranti

Efter att ha läst här på BC om Club Carlsons alla avslag på försöken att nyttja deras prisgaranti så var jag väl förberedd inför försöket att använda Starwoods prisgaranti. Bokade först rummet på Starwoods hemsida, och tog sedan skärmdumpar på alla stegen i bokningsprocssen på fyra andra bokningssajter.
Därefter använde jag formuläret på Starwoods hemsida fyra gånger.

Resultatet på första blev avslag med hänvisning till att sajten var på svenska och de uppger att den måste vara på något av de godkända språken, t ex engelska.

På den andra blev det avslag eftersom de påstod att de inte kunde hitta det priset.

På den tredje blev det avslag eftersom de påstod att priset på Starwoods egen hemsida var mycket lägre, och angav priset på det billigaste enkelrummet som deras eget referenspris. Det var inte ett sådant som jag bokat, och jag hade tydligt angivit vilken rumstyp jag använt samt därtill angett mitt bokningsnummer.

På den fjärde fick jag överraskande nog inte avslag! De kunde inte hitta priset i svenska kronor, men skrev att de använde samma valutaomräknare som de själva använder på hemsidan.

Det verkar vara väldigt godtyckligt hur de hanterar ansökningarna om att använda prisgarantin, precis som för Radissonhotellen. Har ni liknande erfarenheter eller hade jag bara otur?
 

pswe

Medlem
jag har god erfaranhet av deras garanti, en av de stora fördelarna tycker jag har varit att det är ok att göra en claim även utan bokning vilket ju framförallt vid pre-paid rates gör stor skillnad om de inte vill godta matchningen
 
jag har god erfaranhet av deras garanti, en av de stora fördelarna tycker jag har varit att det är ok att göra en claim även utan bokning vilket ju framförallt vid pre-paid rates gör stor skillnad om de inte vill godta matchningen
Den möjligheten hade jag inte ens tänkt på, den ska jag ju såklart köra nästa gång!
 
Toppen