Senaste nytt

Din sämsta hotellfrukost?

Gnopps

Medlem
Jag kom på en till: Park Inn Stockholm Arlanda. Den var inte sämst men som ovan betydligt sämre än jag väntat mig. Antagligen var det för att vi bodde strax innan jul och det var dålig beläggning som de dukat upp så lite. Minns att det bara fanns bröd, skinka och ost i princip.
 

Senator

Moderator
Äggröran på Radisson Blu Royal Viking Hotell borde förbjudas. Den är troligen gjord på någon form av äggpulver, och är som att käka mat gjord på gummi. Sämst frukost i världen? Troligen inte, men ett hotell av denna klass kan väl använda riktiga ägg. Annars hitta en kock som kan göra äggröra. "You can't make scrambled eggs without breaking a few eggs". Hur svårt kan det vara?

Annars tycker jag att frukost standarden i Norden är överlags ganska bra, men jag vill nästan alltid käka snabbt och ta mig därifrån så snabbt som möjligt eftersom lokalen är trist.
 
jag lägger till alla utsocknes hotel i Danmark..mao hotell utanför köpenhamn.
har inte bott på ett enda vettigt hotel utanför köpenhamn.

Nästa är ett trucker hotel i Miami, där betalade jag 20US för 1 torr macka och kall kopp kaffe serverat av receptionisten

efter den kommer ett hotel i Los Angeles, där fann det småkryp i äggröran och möggel i brödet och det var ett tillfälle jag höll på att åka in i finkan då jag totalvägrade att betala för frukosten..en mycket trött County Dep kom in och sa..betala el skaka galler..suck..

Numer har jag dock med mig min egen mat..både frulle och lunch.
 

Jonas C

Medlem
Jag skulle nog också nominera Park Inn Arlanda för sämsta hotellfrukosten. Endast frallor, pålägg (ost, skinka, paprika och gurka) och lite yogurt fanns uppdukat. Brödet var visserligen färskt men det var långt vad man brukar förvänta sig av en hotellfrukost. Att kalla det för buffé är ett overstatement.
 

fmansson

Medlem
Jag skulle nog också nominera Park Inn Arlanda för sämsta hotellfrukosten. Endast frallor, pålägg (ost, skinka, paprika och gurka) och lite yogurt fanns uppdukat. Brödet var visserligen färskt men det var långt vad man brukar förvänta sig av en hotellfrukost. Att kalla det för buffé är ett overstatement.

Hotellet som nu är Best Western är verkligen hotellet som gud glömde.
 

maba

Medlem
Bodde för något år sedan på Hotell Andreola i Milano där jag upplevde en av mina absolut sämsta frukostar. Framdukat stod olika typer av croissanter, tre olika sorters TÅRTOR samt tiramisu och pannacotta. Inget småvarm överhuvudtaget inte ens ett ägg så långt ögat kunde nå. Ridå, blev lite ost och en banan.
 

Valley

Medlem
Statt - Hudiksvall
För några år sedan - Ett par påsar bröd (i sina originalpåsar) framslängda. Hade säkert varit med både en och två dagar. Till det har några pålägg som höll samma klass som brödet.

Tidigare förstaplatsen innehålls av ett "finare" hotell utanför Rom, som jag förträngt namnet på.
Croissanter och små, små förpackningar med corn flakes. Fanns någon sylt och mjölk i små, små förpackningar i tillägg. Första frukosten och jag hade i princip gjort slut på alla små förpackningar.
Till deras försvar kan sägas att maten i övrigt var absolut toppklass.
 

Trox

Medlem
Denna är nog sämst hittills:

image.jpg
 
Bodde en vecka på Hotel Breuil i Cervinia Italien. Det fanns inga varma rätter, ointressant bröd och flingor. Ingen färsk frukt utan bara trist konserverad. Däremot fanns det mycket sötsaker som sockerkaka, sylt, marmelad och nutella(!). Hur kul är färdigrostat inplastat vitt bröd?
Det enda "användbara" på det frukostbordet var kaffe, te och mjölk.
Resten av veckan hade vi egen frukost med till matsalen; charkuterier, ost, frukt, fiberrikt bröd och müsli.
 
Toppen