Jonas C
Medlem
Kikade på seatmap för SK909 från Köpenhamn till Newark med nya kabinen. Business Class har 32 stolar på 8 rader vilket verkar rimligt. SAS PLUS kabinen tycks däremot ha växt till 8 rader med sammanlagt 56 stolar.
Finns det verkligen en sån stor efterfrågan på Premium Economy, och tänker SAS sänka priserna på PLUS lång haul från dagens hutlösa överpriser?
Ett flygbolag som kör med liknande upplägg är Turkish Airlines med 64 stolar i Comfort Class på B777. De har tydligen haft stora svårigheter att fylla sin Comfort Class trots låga priser, och som ett resultat planerar de att plocka bort Comfort från flottan. Har SAS överskattat efterfrågan på PLUS eller finns det någon baktanke kring detta?
Finns det verkligen en sån stor efterfrågan på Premium Economy, och tänker SAS sänka priserna på PLUS lång haul från dagens hutlösa överpriser?
Ett flygbolag som kör med liknande upplägg är Turkish Airlines med 64 stolar i Comfort Class på B777. De har tydligen haft stora svårigheter att fylla sin Comfort Class trots låga priser, och som ett resultat planerar de att plocka bort Comfort från flottan. Har SAS överskattat efterfrågan på PLUS eller finns det någon baktanke kring detta?