Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

Berrsus

Medlem
Amerikanska flygbolag generellt statusmatchar inte och flygbolag generellt brukar inte erbjuda statusmatch inom samma allians.
Amerikanska flygbolah erbjuder istället någon slags "Challenge". Dvs du får flyga ett visst antal flyg eller längd inom en viss tid så får du statuskort hos dem.

Tackar Doktorn! Synd. Får försöka hitta ett annat sätt. Hört om ett mycket löst rykte att de ska öppna upp sin Gold Challange igen i februari. Dock lär de ha gjort om den så det inte är lika "enkelt" som förut.
 
K

KavlingeDude

Guest
Då jag skall till en lite håla i Mexico som saknar SPG men har Marriot ?? så bad jag om en statusmatch. Fick en challenge - får se om jag med BKK resan skall börja med den eller om det blir SPG igen.
 

johhenrik

Medlem
Amerikanska flygbolag generellt statusmatchar inte och flygbolag generellt brukar inte erbjuda statusmatch inom samma allians.
Amerikanska flygbolah erbjuder istället någon slags "Challenge". Dvs du får flyga ett visst antal flyg eller längd inom en viss tid så får du statuskort hos dem.

De brukar sällan status-matcha officiellt iaf. Jag har kollegor dock som ringde United och fick iaf börja på silver då de sa att de ville byta bolag. De skulle flytta till Denver, så UA passade ju bra för dem.
 

Lindberg

Medlem
Jag skall bo 7-8 nätter på Marriot i maj. Jag har ännu inte något Marriot Rewardskonto, någon som vill tjäna lite referral-poäng?
 
Toppen