Senaste nytt

US-airways poäng på SAS flighter

henrik l

Medlem
Gjorde ett experiment häromdagen då jag flög CPH-GOT med SK på en businessbiljett och valde att kreditera poäng till mitt US-airwayskonto för avrunda upp saldot till närmaste tusental. Enligt US-airwys intjäningstabell ger business 150% och milen baseras enligt: "Dividend Miles members traveling on SAS Scandinavian Airlines will accrue based on the actual miles flown". Enligt Great Circle är sträckan CPH-GOT 142 miles. Så mycket riktigt fick jag 148+74 = 222 miles. Hela 6 miles extra:D

Nu var det iofs ingen katastrof för mig, eftersom jag samlar mina flugna mil hos BA. Men det var ännu en nyttig påminnelse om att man måste vara väldigt uppmärksam på reglerna för intjäning.
 

Roger J

Medlem
Vad konstigt att de inte har minsta intjäning för korta sträckor. Det där blir ju löjligt för en fullprisbiljett. Om du flyger med SAS Göteborg-Arlanda får du 1500 poäng till Eurobonus (inkl elite-bonus) men även 1500 poäng till Lufthansa Miles & More (utan elite-bonus) eftersom de tillämpar minsta intjäning som gynnar dessa korta sträckor.
 

Gnopps

Medlem
Wow, ingen minimum i intjäning alltså? Snacka om snålt. För några år sedan hade Alitalia 1250 i minimumintjäning på internationella flyg men det är ändrat till ett lägre tal nu.
 
Toppen