Senaste nytt

12 timmar bytestid på Narita. En sväng in till stan?

ACervin

Medlem
Nu på söndag skall jag ta mig tillbaks till Brisbane. Hittade med USDM; CPH-HEL-NRT-SYD-BNE. Skall bli min första upplevelse med JAL i C på sträckorna HEL-NRT-SYD. Planerad ankomsttid till Tokyo är 1010 på förmiddagen och fortsätter till Sydney klockan 1950, terminal 2. Totalt närmare 12 timmar.

Finns bagage förvaring och är det rimligt att ta sig in till något område eller sevärdhet och gärna en Uniqlo och en fotobutik förstås utan att stressa?
 

m10

Medlem
Finns bagageförvaring på båda terminalerna. Arrivals-våningen. Ta Narita Express (tidtabell) in till Tokyo Station och därifrån t. ex. JR Yamanote Line till Akihabara och besök Yodobashi för all världens elektronik + mer. Finns ett Uniqlo vid stationen. Inte svinstort men tillräckligt(?).

Alternativt samma Narita Express till Shibuya och besök Bic Camera nära Shibuya Crossing. Tidseffektivast är kanske att åka till Shibuya och sen ta JR Yamanote Line till Shinjuku och gå till Bicqlo som – vilket namnet antyder – är en co-lab mellan just Bic Camera och Uniqlo. 8-ish våningar med allt.

Btw: Köp inte Narita Express-biljett i automat utan gå till den manuella disken för 50% utlänningsrabatt.
 

ACervin

Medlem
Tack för snabbt svar och bra tips. Hur lång tid får man räkna för säkerhetskontroll och pass på kvällen? Finns det fast track för JAL resenärer i C?
 

dino_81

Medlem
Finns det fast track för JAL resenärer i C?

Ja, liten ingång till vänster om den befintliga ingången till säkerhetskontrollen. Dock gemensam passkontroll (iaf när jag reste för två veckor sedan, med det var senare på kvällen och mycket glest varpå någon form
av fast track även där kanske rationaliserats bort?).

JAL har flera incheckningsdiskar för status/C/F-passagerare så det lär gå fort.

Avsett lite tid i tullen innanför säkerhetskontrollen men före passkontrollen om det är så att du handlat tax-free i landet. Formalitet i form av att få ett kvitto avlägsnat från passet.
 
Du kan sagtens nå helt i til centrum, men jeg var også taget til Narita. Der findes et fornuftigt mall/shoppingcenter og hvis jeg husker ret er der også en gade med en del elektronik forretninger.
 
Toppen