Senaste nytt

Erfarenheter av flygbolaget TAM i Brasilien?

ulagun

Medlem
TAM ersatte ju Varig, som var bra, för några år sedan i Star Alliance.
Vi ska resa runt i Brasilien och överväger då TAM. Någon som har erfarenhet av TAM inrikes? Punktlighet, service, poängintjäning, tagit ut bonusbiljetter hos dem m.m.
Något annat bolag som rekomenderas?

Landar sent i Rio med LH. Ska finnas ett airport hotel där vi tänkt övernatta. Men enligt de hotellbedömningar jag läst så är det ett riktigt råtthål.
Någon som har erfarenhet från hotellet, eller kan rekomendera något annat hotell i anslutning till flygplatsen?
 

Mauricio

Medlem
Jag kan inte personligen berätta om TAM inrikes men jag har åkt med dom inom sydamerika både i Y och C. Utomordentlig service på båda klasserna, deras 777-300ER som används mellan chile och brasilien är rymlig och bekväm. Alkohol serveras gratis och maten är i klass med långflygningar mellan europa-sydamerika. Pratade med farsan som rest mycket inom Brasilien och med TAM, enligt han så är dom oerhört punktliga och att flyga inrikes där är en fröjd. Har alltid fått mina poäng krediterade senast 48h efter ankomst till *A program utan problem.

mvh
 

Moco

Medlem
Upplever TAM som ett bra bolag. Servicen är god på både international och domestic. Har inte upplevt några förseningar med dem. Vanligtvis fina och fräscha plan. Upplever annars att GOL (som ryktas joina SkyTeam) också är ett bra flygbolag som i dagsläget ger möjlighet till intjäning via bl.a. Aadvantage och FlyingBlue.

Boa viagem! :)
 

Bryant

Medlem
Har flugit med TAM inrikes ett antal gånger. Enligt min mening är det ett väldigt bra bolag. Fräscha plan, trevlig personal och jag har inte varit med om någon försening (5 flighter). De känns väldigt proffsiga. Krediterade min miles till Aegean och det tog inte många dagar innan poängen syntes på kontot. Håller även med om att GOL är ett bra bolag. Dock så syns inte poängen än på mitt AA kort. Hade tre flighter med dem i november.
 
Toppen