Senaste nytt

PANIK: reser till Abu Dhabi idag, pass gäller 2 månader till. Kört?

jsm

Medlem
Immigrationsmyndigheten i Thailand har som praxis att tillåta pass med kortare tid än 6mån kvar (för de som stannar kortare än 30d). Den thailändska staten + deras konsulat i Sverige hävdar dock fortfarande att 6mån gäller. Jag tror inte det blir problem, men jag skulle heller inte chansa i detta fall - verkar alldeles för oklart.

De tillåter mig veterligen provisoriskt pass i Thailand. Det betyder att du kan utfärda ett sådant, med +6mån giltighetstid på ambassaden i Tokyo (om du är kvar). Kanske kan det också gå på generalkonsulatet i Hong Kong.

Håller med om denna strategi. Försök att skaffa provisoriskt pass, sedan boka resan hem via länder som tillåter det.

Lycka till och berätta gärna hur det går!
 

mmatsie

Medlem
Inresa i HK gick bra. Lite nervöst dock. Nu på Sw Konsulatet och skaffar provisoriskt pass. Hoppas nu bara USDM agenten hade rätt att våra två flighter med TG i F inte påverkas av att vi missade två flighter (NH och BR).
"olika bolag, inga problem "
 

agehall

Medlem
Hmm, det där låter konstigt. Normalt sett innebär missad flight att resten avbokas, även om det är olika bolag... Jag hoppas verkligen att det inte är så i det här fallet...
 

mmatsie

Medlem
Allt har gått bra. Vi behövde inte ta fram extrapasset utan kom igenom med det vanliga. Vet inte om det påverkade att vi blev eskorterade av TG F personalen genom Diplomatingången.

Våra missade flyg står nu som Cancelled på USDM, det flygna som Flown och det återstående som Active.
 
Toppen