Senaste nytt

Accor och Finnair i nytt samarbete - firades med middag

Stefan62

Medlem
Igår, torsdag 2014-10-23, hade AccorHotels bjudit in sina svenska Platinum-medlemmar till en franskinspirerad kväll med champagne, mat, vin och fransk musikunderhållning på Strandvägen 7A i Stockholm.

Evenemanget arrangerades tillsammans med Finnair Sverige för att fira det nya samarbetet med Finnair Plus.

Vi var ungefär 75 - 80 gäster och det blev en mycket trevlig kväll som avslutades med en uppskattad provning av 6 franska ostar.

DSC_2103.jpg
DSC_2104.jpg meny.JPG DSC_2105.jpg
 
Nyfiken, när kom den här inbjudan ut? Jag har nämligen inte fått någon. Blev ju aktieägare i mitten av september och haft platinumstatus sen 2013 sept.

Såg mycket trevligt ut. Vad innebär samarbetet rent generellt? Överföra Accorpoäng till finnair poäng?
 

Stefan62

Medlem
Inbjudan skickades ut per mail kring den 10 september.

Konstigt att Du inte fått någon inbjudan - medlemmar från hela landet var inbjudna och man hade även ett erbjudande om specialpris på hotellövernattning.


Samarbetet innebär i korthet att man ska kunna flytta poäng mellan programmen, men jag är osäker på om det går åt båda hållen.

Jag är lite förvånad över att nyheten kring samarbetet inte har annonserats tidigare i forumet.
 

mrphille

Medlem
Jag håller med Stefan62, det var en MYCKET trevlig kväll med god mat, dryck, trevliga människor och en fanatiskt ostprovning med Androuet. När jag pratade med Accor/Madeleine så fick jag intrycket att man bjudit in alla platinum medlemmar i Skandinavien, hade för övrigt vid mitt bord medlemmar boendes i Norge som tog flyget över för denna kväll. Finnair och Accor hade 25 platser var och platserna gick åt otroligt fort. Finnairs platser gick på under 5 minuter och Accors tog en halv dag.

Hoppas på fler aktiviteter likt denna som var mycket lyckad! Kul, nu vet jag ju även vem du är :)
 

intuition

Medlem
... Finnairs platser gick på under 5 minuter och Accors tog en halv dag.
...
Det tog längre tid än 5 minuter - jag tog ganska god tid på mig att svara och då var inte så många platser tagna. Däremot är det alltid så att man skickar ut mail med mail-listor så ligger det en fördröjning i sändningen, så att man inte ska bli listad som spammare. Så några på sändlistan kanske fick mailet när redan ganska många platser var "tagna".
 
Toppen