Senaste nytt

Ekonomi el Ekonomi Plus - för uppgradering?

Vid vissa tillfällen finns det billigare ekonomi plus-biljetter istället för ekonomi

Är det fördelaktigt att välja någon av dessa om jag vill uppgradera till Business class med poäng och/eller pengar?
 

WTP

Medlem
Det brukar vara väldigt fördelaktigt att uppgradera från WTP till Business. Många hävdar att använda avios för just detta ändamål brukar vara den bästa användning av avios (värde/avios).
 

agehall

Medlem
Du kan inte uppgradera alla ekonomibiljetter men alla WTP-biljetter ska gå att uppgradera med Avios (om det finns plats). Sedan kan du bara uppgradera ett steg, så från WTP kan du uppgradera till Club World men från WT kommer du bara till WTP.

Om du betalar så tror jag inte det spelar så stor roll vilken klass du är bokad i, men eftersom WTP är bättre än WT så skulle jag nog rekommendera att boka WTP om det är billigare. Det verkar dumt att betala mer för en sämre produkt...
 

henrik l

Medlem
Du kan bara uppgradera en klass på BA, dvs vill du upp i business måste du ah en eco+ biljett.

Edit: Woups, så går det när man måste prata med en kollega i 5 min, då har redan två andra svarat. Det ju det som är charmen med BC.se:D
 
Toppen