Senaste nytt

HHonors Gold direkt, utan några vistelser, utlägg eller statusmatchning

Cornelius

Medlem
Australian Business Traveller ger på nätsidan instruktioner för hur man kan gå till väga för att få HHonors Gold direkt & gratis:

Insider tip: score free Hilton HHonors Gold Elite status - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Jag tror det är så att vi som inte bor i Australien måste ändra vår adress till någon australiensisk för att vara behöriga. Denna adress kan dock ändras tillbaka direkt, efter uppgradering, och man behöver därför inte flytta till Australien för att få sitt guld.

Länka till anmälningssidan: https://www.hiltonhhonors.com/landingpages/VisaInfiniteGold.aspx

EDIT: Instruktionerna ovan och i artikeln är inte längre fullständigt aktuella.
Det som krävs nu är:
  1. Att man har HHonors-konto
  2. Att man ändrar sitt område tillfälligt till Area Pacific (Australien)
  3. Att man skriver in giltigt 16-siffrigt Visa Infinite-nummer
Det är viktigt att de första sex siffror som man skriver in måste identifieras som Visa Infinite.
Lista över Visa Infinite-nummer (sök Visa Infinite): List of Issuer Identification Numbers - Wikipedia, the free encyclopedia

Sista 10 siffror måste man delvis hitta på, men alla 16 siffror kan verifieras som giltiga innan man anmäler sig här: EE4253 Online LUHN-10 Checking Tool (Tack johan_fbg!)
 
Last edited:
Fick också igenom med ett Sydney adress men det står fortfarande silver hos mig också. Provade att logga in och ut igen, men icke.
 

Cornelius

Medlem
Konstigt. För mig fungerade det direkt.
Måntro om det kan bero på att ni redan är silver, jag var endast blue innan jag uppgraderades.
 
Så här står det efter registeringen lyckades:

"Book now and complete four stays using your Visa Infinite card by May 31, 2012 to earn 40,000 HHonors points. Explore the world with the privileges of HHonors Gold status. Click here for the full terms and conditions."

Kanske måste boka fyra nätter för att bli guld?
 

Marcus01

Medlem
Så här står det efter registeringen lyckades:

"Book now and complete four stays using your Visa Infinite card by May 31, 2012 to earn 40,000 HHonors points. Explore the world with the privileges of HHonors Gold status. Click here for the full terms and conditions."

Kanske måste boka fyra nätter för att bli guld?
Fuck, missade det. Måste ju finnas en work-around för detta....
 

Cornelius

Medlem
Så här står det efter registeringen lyckades:

"Book now and complete four stays using your Visa Infinite card by May 31, 2012 to earn 40,000 HHonors points. Explore the world with the privileges of HHonors Gold status. Click here for the full terms and conditions."

Kanske måste boka fyra nätter för att bli guld?

Nej, det ska inte vara något krav för att få guld, endast för att få 40,000 poäng extra om man har Visa Infinite.
 
Jag skapade ett nytt konto för att testa. Med Australiensk adress, blev blue. Körde uppgraderingen med Visa Unlimited och är fortfarande blue, what gives?
 
Toppen