Senaste nytt

Matchning från British Airways och Lufthansa till Etihad

ACervin

Medlem
Fick nyligen ett email från Vornesitzen. Matchning enligt nedan för den hugade. Jag har matchat tidigare och använder mitt kort för access till deras partner Virgin Australias Lounger, vilket fungerar utmärkt. Borde väl även ge Air Berlin lounge access i Europa vilket kanske kan vara av glädje.

Etihad Airways - exklusiver Statusmatch



Als Etihad Guest Silver profitieren Sie z.B. von 25 % mehr Meilen, 10 kg mehr Freigepäck sowie Loungezutritt - als Etihad Guest Gold z.B. von 50 % mehr Meilen, 15 kg mehr Freigepäck sowie Loungezutritt mit Begleitung.
Alle Etihad Guest Statusprivilegien finden Sie hier im Überblick.



Der Statusmatch ist ganz einfach:




British Airways
Executive Club

Bronze Etihad Silver
Gold Etihad Gold

Lufthansa Miles & More
Senator, HON
Etihad Gold




1) Falls Sie noch kein Etihad Guest Mitglied sind, melden Sie sich unter www.etihadguest.combeim Etihad Vielfliegerprogramm an. Die Mitgliedschaft ist kostenlos.

2) Danach schicken Sie bis 15. November 2014 eine E-Mail in englischer Sprache an promotions@etihad.ae mit folgendem Inhalt:

a. Betreff: Status Match in Germany with Vorne-Sitzen
b. Geben Sie Ihre Etihad Guest Vielfliegernummer sowie Ihren vollständigen Namen an.
c. Als Anhang unbedingt einen Scan Ihrer aktuellen Vielfliegerkarte (Lufthansa Miles & More, BA Executive Club etc.) sowie einen Nachweis über den Meilenstand beifügen.

3) Sofern Ihr Antrag gültig ist und bestätigt wurde, erhalten Sie Ihre Etihad Guest-Vielfliegerkarte - der Status ist gültig bis März 2016!*
 

Swisser

Medlem
Bra tipps ACervin!

Det står dock "Status Match in Germany with Vorne-Sitzen". Innebär det att man måste vara bosatt i Tyskland för att kunna ta del av denna statusmatch promotion?
 

ACervin

Medlem
Hmm, det missade jag. Det kan ju vara ett led i att få Lufthansa kunder att prova Air Berlin-Etihad. Men i så fall passar erbjudandet mot BA inte riktigt in. Det verkar som Etihad jagar kunder med matchning. Jag skulle helt enkelt använda emailadressen i mailet och skicka in lämpligt guldkort med poäng balans. Det kan vara så att Vorne-Sitzen försöker få det att framstå som om de är ensamma om det här erbjudandet, vilket inte behöver vara fallet. Etihad kan ju knappast se var du hämtat informationen från.
 
Toppen