Senaste nytt

Lite akut! Lufthansas strejk, vad ska man lita på?

Ska åka med Lufthansa metall men bokat som SK 3671 (code share jag vet) till Frankfurt på onsdag med avgång kl 10 från Arlanda. Grejen är den att den är en del av en längre resa med Omar Air (C klass) via Muscat till Colombo.

På Lufthansas hemsida står det att den aktuella avgången är inställd trots att strejken ska vara över på tisdag kl 24. Jag ringer MrJet (här blir ytterligare minuspoäng enligt @Agehalls regler:) och dom ser i sina system att flighten fortfarande är bekräftad. Jag meddelar vad som står på LHs hemsida och hon ringer då upp LH för att kolla. LHs kundtjänst bekräftar att flighten inte är inställd.

Ska man lita på vad som står på LHs hemsidan eller det som MrJet/LH säger? Iofs har jag inget val för MrJet gör inget förrän det är bekräftat att flighten är inställd.
 

agehall

Medlem
Tja, du får nog lita på vad resebyrån säger. Du har liksom inte så mycket val just nu, förutom att själv köpa en ny biljett då. När resebyrån och LH är överens om att flighten är inställd så kanske du kan få till något.
 
A

Aurora

Guest
SK3671 er LH801 og den står kansellert på lufthansas liste over kansellerte flights, både 21 og 22 Oktober. Da er den utvilsomt kansellert, vi skal også reise med en flight på onsdag fra Arlanda til tyskland, men den er kansellert. Det står "CANCELLED" med store røde bokstaver hvis du logger inn på din booking på lufthansa.com.

Jeg får ikke lagt inn hotlink til listen, men du finner den på lufthansas hjemmeside. Ctrl+f "LH801" og du finner den.
 
SK3671 er LH801 og den står kansellert på lufthansas liste over kansellerte flights, både 21 og 22 Oktober. Da er den utvilsomt kansellert, vi skal også reise med en flight på onsdag fra Arlanda til tyskland, men den er kansellert. Det står "CANCELLED" med store røde bokstaver hvis du logger inn på din booking på lufthansa.com.

Jeg får ikke lagt inn hotlink til listen, men du finner den på lufthansas hjemmeside. Ctrl+f "LH801" og du finner den.

När jag loggar in på Lufthansa.com står det inte "Cancelled" så det verkar som att den kommer att gå trots allt:)
 
A

Aurora

Guest
När jag loggar in på Lufthansa.com står det inte "Cancelled" så det verkar som att den kommer att gå trots allt:)

Jøss, det er jo litt rart! Står den som LH eller SK i din booking på lufthansas hjemmesider?
Lufthansa har även kansellert alle long-haul flights i morgen.....
 
upload_2014-10-20_19-30-41.png


Den står som SK 3671.
 
A

Aurora

Guest
Okei... Det kan jo kanskje tenkes at lufthansa kun har lagt inn filter på kansellert/ikke kansellert etter lufthansas egne flight-numbers? Og at codesharen glipper gjennom. Jeg bare spekulerer. For hvis du ser her:
SK3671 schedule. (SAS flight: Stockholm -> Frankfurt)

Så står det jo samme tidspunkter og at dette "egentlig" er LH801, i tillegg står LH801 listet (som dr.miles fint har lagt inn ovenfor her).

Siden lufthansa har kansellert ALT - Nord og Sør Amerika, Asia, intra Europa, domestic - så tviler jeg på at en enkel flight mellom ARN og FRA klarte å snike seg unna... :p
 

011430121

Medlem
Det går inte att boka den på LH hemsida, och på Swedavias hemsida så är den Cancelled.
Går det inte att komma med en SK flygning?
 

Jacob

Medlem
SAS har ju en flygning till Frankfurt kl 9, en timme före Lufthansavgången. Känns som en no-brainer att försöka bli ombokad till denna, innan den blir fullbokad.
 
Toppen