Senaste nytt

Bästa business class Stockholm-Miami?

jurgenb

Medlem
Vilket bolag skulle rekommenderas för en tripp till Miami 23-28 Mars (+/- 1-2 dagar) förutsatt att man vill flyga C.

En tanke är ju 380 hos LH, men vi har ju även LX fina C produkt eller varför inte några andra bolag ?
Bästa pris/produkt är väl att jaga här var tanken!

AHO? :)
 

Senator

Moderator
Om du vill åka Star kan du åka med alla JV bolagen (AC, LH, LX, OS, BD samt UA/CO) för ungefär samma pris i Z-klass. Det går även att göra en stopover i t.ex. NYC, CHI eller WAS. Tyvärr ligger Star pris runt 25.000kr

Om man vill undvika US INS och byta i t.ex. NYC skulle jag åkt AC eller landat i MIA med LX via ZRH.

Billigast är BA/AA som måste bokas innan 8:e feb på 19.000kr
 
jurgenb: Ett tips så du inte missar det (med tanke på din flexibilitet), 24 mars är sista dagen LHs A380 flyger till Miami, sen byter den till San Francisco över sommaren. Flyger nämligen själv (CPH-)FRA-MIA med A380 den 22 mars.

Sen ett ytterligare tips, om inte din resanledning till MIA är Ultra Music Festival bered dig på att där kommer vara 150,000 människor mer än normalt i stan och att hotellpriserna är insane :) (fast du kanske ska på kryssning eller annat förstås)
 

Cornelius

Medlem
Ja, det är väl BA som i det här fallet erbjuder bäst produkt i förhållande till pris, om du inte har några speciella preferenser när det gäller allians, miles eller statuspoäng, eller känner för att du vill ta några omvägar på din resa.

Om du känner dig lite äventyrslysten kan du ju kanske testa att flyga med ET, ARN-FCO, och sedan t.ex. LX el. LH FCO-XXX-MIA, något som kostar runt 22.000 SEK totalt. Dock måste du väl i så fall kanske stanna en natt eller två i Rom.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Vilket bolag skulle rekommenderas för en tripp till Miami 23-28 Mars (+/- 1-2 dagar) förutsatt att man vill flyga C.

En tanke är ju 380 hos LH, men vi har ju även LX fina C produkt eller varför inte några andra bolag ?
Bästa pris/produkt är väl att jaga här var tanken!

AHO? :)

Jag antar att jag inte behöver skriva något. :)
Bra att många andra medlemmar kan hjälpa varanndra!
 
Toppen