Senaste nytt

Duty free Arlanda - varför finns inga priser?

Hej,

Jag har sökt lite och det har nämnts i ett par trådar men aldrig diskuterats. Varför väljer man på Arlanda att inte publicera priser (förutom på specialerbjudanden)?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Resenären

Medlem
Varför väljer man på Arlanda att inte publicera priser (förutom på specialerbjudanden)?

Åtminstone för ett år sedan så publicerades priserna på Arlanda, till skillnad mot både Zurich och Geneve, som båda drivs av samma företag. Så frågan kvarstår, men priserna kanske är för 'höga' för att publicera?
 

AABack2ARN

Medlem
Tycker det är ganska vanligt att priserna inte publiceras. Kan det finnas någon legal aspekt på det hela eller är det främst att de förutseende kunderna då skulle inse att priserna inte är speciellt låga. De lever väl på tron att det är billigt - och visst är det billigt jämfört med svenska och norska monopolen... Men jämfört med många andra länder är taxfree inte speciellt billigt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Men jämfört med många andra länder är taxfree inte speciellt billigt.
Till och med dyrare än vanlig supermarket i Tyskland.
Jag såg att en flaska Jägermeister (1 L) kostade 147 SEK på Arlanda när jag var där i söndags och en flaska (0,75 L) kostar 10,99 EUR (1 L = ca 14,65 EUR = ca 135 SEK) här i Tyskland på REWE.
 
Min känsla är att ARN är en dyr flygplats jämfört GOT på taxfree shopping så de har inget att skylta/locka med. Jag har inte gjort någon jämförelse men det känns så på det jag köper på taxfree till mig och familjen.
 

Lineker

Medlem
Vad jag sett tycker jag att ARN är sanslöst dyrt (gäller även LHR). CPH var tidigare alltid best buy med sina 30% off. Numera är det 20% off och det finns bättre alternativ. T ex FRA som fortfarande använder 30% off.
 
Toppen