Senaste nytt

Vilka är bäst i business till Mumbai? (Helst Oneworld eller Star Alliance)

johannesa

Medlem
Hej!

Det verkar som om jag har en jobbresa ner till Mumbai om ungefär två veckor och jag funderar vilka som är bäst - i förhållande till pris såklart men också tidsmässigt och servicemässigt. Jag är silver i EB och Silver med 500 Tierpoints i BAEC. En OneWorld biljett skulle alltså kunna betyda att jag kommer väldigt nära att kvalificera mig till Guld men det är ju inte allt. Några erfarna Indien-resenärer out there?

/j
 

Resenären

Medlem
Jag har besökt New Delhi ett par gånger och mitt kriteria var att inte anlända respektive avresa 01 - 03 på morgonen. Det kan vara extremt dimmigt, så många flyg ankommer/avgår vid denna tidpunkt då dimman är minst påträngande. Mitt val blev LH, som anlände till Delhi vid 8-tiden på morgonen. Kanske annorlunda i Mumbai?
 

Concorde

Founding Member
Ah, the curry express to Mumbai. BA flyger dagligen från Heathrow T5. Bra priser vill jag minnas p.g.a. tät konkurrens. Du får 360 Tier Points och en herrans massa avios poäng också, drygt 27000 från Arlanda retur.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
SWISS landar till Mumbai någonlunda vettig tid(kl. 22:45), men inget morgonflyg från Stockholm kan ansluta till Zurich-Mumbai flyget vilket avgår redan vid kl.9:55 på morognen.
 

johannesa

Medlem
Tack för tipsen! BA verkar ju vettigast, speciellt eftersom jag ju blir guldmedlem på kuppen. Tyvärr verkar det av någon anledning som att villkoren för kampanjen skiljer sig mellan WT och WT+/CW. I WT+/CW är det utresa från 6/2 tyvärr och då hoppas jag vara hemma igen. Nåja, det är inte jag själv som betalar.
 

Jacob

Medlem
I början på februari går Kingfisher Airlines med i Oneworld och de flyger direkt från bl.a. London till Mumbai. Jag har inte testat flygbolaget själv men hört mycket positivt om deras business produkt som jag hoppas kunna få testa någongång framöver. Avgång 20.25 från London/Heathrow med ankomst till Mumbai klockan 11.

Men låter som du kanske missar Kingfisher med några dagar.
 

johannesa

Medlem
Nu bidde det inte British Airways eller Oneworld i alla fall då kunden bokade mina biljetter på eget bevåg. Istället blev det Lufthansa LH764/LH765 via Munchen i en A330-300. (Lyckades med nöd och näppe undvika Austrians gamla 767 som jag har förstått är lite av ett gammal spöke.) Har aldrig flugit Lufthansa business på longhaul. Någon som kan säga vad jag har att förvänta mig? Dåligt med tripreports från Lufthansa businessklass. Hoppas det inte beror på att ingen vill flyga med dem...
 

Jacob

Medlem
Har aldrig flugit Lufthansa business på longhaul. Någon som kan säga vad jag har att förvänta mig? Dåligt med tripreports från Lufthansa businessklass. Hoppas det inte beror på att ingen vill flyga med dem...
Jag skulle nog kunna skriva ett antal men saknar tiden. Misstänker dock att det kommer dyka upp några framöver.

Nåväl, Lufthansa är OK. De är pålitliga, seriösa och professionella och gör dig sällan besviken. Tyvärr är det dock även sällan man blir riktigt imponerad i business class. Ingen produkt jag tvekar att flyga men vill man ha en riktigt bra business class upplevelse finns det bättre alternativ.
 
Toppen