Senaste nytt

Oslo - Europas punktligaste flygplats

Jacob

Medlem
SAS tog hem utmärkelsen Europas punktligaste flygbolag 2011 och Oslo tog hem motsvarande utmärkelse för flygplatser. 87,17% av flygen på Oslo Gardemoen avgick i tid under 2011, att jämföra med ett medeltal på 73,42% för alla stora europeiska flygplatser. Det är andra året i rad som Gardemoen utsetts till Europas punktligaste flygplats. Efter Oslo följde…
 

Jacob

Medlem
SAS tog hem utmärkelsen Europas punktligaste flygbolag 2011 och Oslo tog hem motsvarande utmärkelse för flygplatser. 87,17% av flygen på Oslo Gardemoen avgick i tid under 2011, att jämföra med ett medeltal på 73,42% för alla stora europeiska flygplatser. Det är andra året i rad som Gardemoen utsetts till Europas punktligaste flygplats.

Efter Oslo följde Berlin Tegel, Aten, Wien och Amsterdam Schiphol.
 

flapps

Medlem
Seröst att Gardemoen skulle ha 87.17% ?... Då har jag fan lyckats sitta på resterande förseningar :/ Jag gör ca: 60 flygningar därifrån per år och vinter tid kan jag säja att om dom får 1 cm snö eller fet dimma så går det inte många flyg i tid här ;) Sitter just och skriver ett resereportage om min resa Osl-Doh-Bkk som jag tänker publicera här :) OCH DEN flighten var inte i tid den heller :)

/flapps
 
Toppen