Senaste nytt

Norwegian leasar in LOT Polish Airlines Boeing 787.

Tjena.

Jag läste att Norwegian ska börja leasa in LOT med Boeing 787 inom kort.
LOT B787-8 har konfig C18 M21 Y213.
Business har lie-flat stolar 2-2-2, eco+ har 2-3-2.
Kärran kommer användas på linjerna CPH-FLL och CPH-JFK från slutet av oktober och hela november.



Länken nedan är på Polska.
En sökning på Norwegians hemsida bekräftar att LOT 787 kommer flyga CPH-FLL/JFK.

PLL LOT - opinie , uwagi - Strona 109
 

Jonas C

Medlem
Är det färre problem med dessa plan än Norwegians egna 787? Trist att de gick till Norwegian då det annars ryktades om att Turkish skulle ta över två stycken 787 från LOT… Vilket förvisso hade passat bättre då stolarna i princip är identiska hos bägge bolag.
 

Palazzi

Medlem
Kan behövas, om de ska få ordning på trafiken. När de väl fungerar kommer nog bolaget bli ett allvarligt hot (ännu mer än idag). Vi vet ju att de flesta bara är selektiva i prisjämförelser, annars verkar allt gå bra.

Själv tycker jag B787 verkar lite överskattad (även undantaget de problem som varit). Airbus varianter verkar vassare....
Ska bli intressant att se hur man utrustar några av sina B737MAX o A320NEO, som också ska flyga "långlinjer" (halvlånga iaf). Får de en PE likt den idag så kan det vara ett intressant alternativ.
 

Johan_G

Medlem
Då jag hela sommaren upplevt ett hejdlöst strul med LOTs kortlinjer från Warszawa (både inrikes i Polen och intrakontinentalt EU) som väntar in långflygen efter lunch (matarflyg från Warszawa åt B787 från US) så misstänker jag att LOT inte heller har så fantastiskt bra tillförlitlighet på sina Inyourdreamsliner.

Förmiddagsflygen (matarflyg till Warszawa åt B787 till US) har av någon lustig omständighet alltid funkat bra och jag måste säga att jag som 1,95m lång verkligen uppskattar deras E-jets där fönstren sitter ovanför fotknölarna till skillnad från B737/A320 samt att man endast kan sitta aisle eller window. Enda nackdelen måste vara att dom på grund av sin ringa storlek är så otroligt känsliga för turbulens.

Motivet för Norsken att hyra in LOT törs jag inte spekulera i, det kan ju vara allt från nya linjer som man inte kan täcka p.g.a. försenad leverans till att man äntligen insett att man måste skaffa sig reservkapacitet eller mer luft i schemat.
 
Obs..detta är bara ett rykte.
Jag har läst att Euro Atlantic sagt upp kontraktet med Nowegian, då DY inte betalt Euro Atlantic i tid vid upprepade tillfällen.
 

AABack2ARN

Medlem
Redan dagens program för Norsken bygger väl på fler än de 7 plan som är tillgängliga. Och dessutom ökas väl programmet något så jag tror de behöver plan oavsett om tanken är att bygga in luft eller inte i schemat. Kommer de rekonfigureras för att bli mer Kjos-värdiga?
 

Jonasdk

Medlem
Redan dagens program för Norsken bygger väl på fler än de 7 plan som är tillgängliga. Och dessutom ökas väl programmet något så jag tror de behöver plan oavsett om tanken är att bygga in luft eller inte i schemat. Kommer de rekonfigureras för att bli mer Kjos-värdiga?
Det ser ikke ud til at de har planer om at omkonfigurerer flyet da man kan se samme konfiguration som LOT bruger når man skal vælge sæder på CPH-JFK/FLL.
 

mha321

Medlem
Det ser ikke ud til at de har planer om at omkonfigurerer flyet da man kan se samme konfiguration som LOT bruger når man skal vælge sæder på CPH-JFK/FLL.
Det betyder att man alltså kan få riktig och modern lie-flat men bara betala för Norwegian Premium eller vad de nu kallar det? Det är onekligen en bra upgrade. Undrar hur många som provar den och tror att det alltid är så med DY :)
 
Toppen