Senaste nytt

Resa från Rhodos-Athen-Arlanda (mellanlandning med kort connection time)

Hej!

Jag har nu ringt SAS två gånger och fått två olika svar. Bokat en resa från SAS egna hemsida och trots det visste de inte vad som gäller. Jag hoppas någon har svar på detta.

A3 215 rhodos - athen 17:35 framme 18:35

Sk1833 athen 19:30 - Arlanda 22:10

55 min connection time

SAS kan inte svara för om vi efter incheckningen på Rhodos ska hinna hämta ut bagaget på Athen och checka in på nytt?

Jag tycker det låter helt sjukt och hoppas att det är som det bara måste vara och det som de uppgav när vi bokade det vill säga att man går av i Athen och går till gaten direkt utan ens minsta lilla säkerhetskontroll.

Vädjar till er som er eftersom flyget går imorgon.

Mvh Rickafd
 

palmen

Moderator
Om allt är bokat på samma biljett kan jag inte tänka mig att ni behöver hämta ut bagaget. Nästsan 1 timmes bytestid i Athen är inga problem om allt är i tid
 

agehall

Medlem
Precis som @palmen skriver, har du bokat allt på en biljett så ska bagaget skickas hela vägen och 1h är gott om tid. Har du bokat separata biljetter så är situationen en annan..
 
Det är ju det vi oroar oss över hoppas att någon till 100 % kan bekräfta detta eftersom SAS säger en sak vid bokning och en annan vid avstämning. 55 min känns mycket kort om man ska hämta ut bagage och checka in på nytt.
 

fcx

Medlem
Jag har flugit exakt samma rutt bokad på SAS.se för några månader sedan. Då gick bagaget direkt till slutdestinationen.

55 minuter är inte kort connection i Aten. Dock är det säkerhetskontroll precis innan du kommer till gaten (dvs efter lounge och tax-free). Kön dit brukar vara väldigt kort (max 5 minuter), men bra att känna till.
 
Toppen