Senaste nytt

Lounge på Amsterdam Schiphol med Star Alliance Gold?

Bryant

Medlem
Hej!

Någon som har erfarenheter av lounger på Schipol där man har tillträde med *A Gold? Jag är där ca 1,5h och flyger dit och därifrån med SK.
 

Dr. Miles

Expert
Tack! Såg att jag har tillgång till SilverKris loungen. Blir nog att testa den. Någon som varit där?

Jag tror att Singapore Airlines Silver Kris loungen i Amsterdam stängdes i fjol.

No more Star Alliance lounge at Amsterdam - FlyerTalk Forums

HadesNL(FlyerTalk) skrev:
As per 1 november 2011 the Singapore airlines Silver Kris Lounge at Amsterdam airport terminal 3 airside has closed. This was Amsterdam's only Star Alliance lounge in the non-schengenpart (The schengenpart did not have a lounge operated by a Star Alliance member).
 

Jacob

Medlem
Tack! Såg att jag har tillgång till SilverKris loungen. Blir nog att testa den. Någon som varit där?
Den var ganska liten hur som helst och helt utan fönster.

Amsterdam är en usel flygplats för Star Alliance guld. Man är helt och hållet hänvisad till tredjepartslounger som inte är något att hänga i granen. Bättre att flyga Skyteam.

Nu har det dock öppnat en ny Servisair lounge som är lite trevligare än den gamla. Ligger alldeles bredvid KLMs lounge i Schengen området.

IMG_7028.jpg

IMG_7027.jpg
 

Jonas C

Medlem
Servisair Loungen såg ju helt OK ut. Någon som vet vad man kan förvänta sig i form av dryckesutbud? Jag antar att det inte finns någon mat i loungen.

Jag flyger med SAS från AMS om ett par veckor och undrar ifall det är OK att knalla direkt till loungen med boardingkort på mobilen, eller måste jag hämta ut någon inbjudan i check-in?
 
Toppen