Senaste nytt

Nedgradering från first till business - ett fall i tysk domstol

Swisser

Medlem
Bra gjort och mycket starkt att du orkade med hela processen!

Synd att Asiana inte var ärliga och medgav att de hade gjort ett fel. Det är ju uppenbart att du skulle ha en skälig kompensation vid en downgrade från First till Business. I vilket fall som helst så måste det kännas mycket skönt för dig att du vann processen.

Om du skulle hamna i en liknande situation i framtiden, skulle du agera på samma sätt eller på något annat sätt, när du nu har denna erfarenhet?
 

jumbooze

Medlem
Om du skulle hamna i en liknande situation i framtiden, skulle du agera på samma sätt eller på något annat sätt, när du nu har denna erfarenhet?
Jag hade nog tänkt 2 gånger och om jag hade blivit erbjuden mera skälig ersättning (mer än 300USD) så hade jag starkt övervägt det.
 

Senator

Moderator
Jag tycker det är bra att någon ibland orkar köra ett case hela vägen så bravo till @jumbooze för att han orkade men också tog risken att göra det.

Jag förstår rättens pragmatiska lösning, men det hade varit bättre med ett prejudikat så det blir tydligt vad gäller..
 

jumbooze

Medlem
Jag tycker det är bra att någon ibland orkar köra ett case hela vägen så bravo till @jumbooze för att han orkade men också tog risken att göra det.

Jag förstår rättens pragmatiska lösning, men det hade varit bättre med ett prejudikat så det blir tydligt vad gäller..
Tack, precis egentligen hade jag gärna sett en dom i domstolen att luta sig på men det var lite tufft när advokaten talade om femsiffriga belopp i Euro. Det var lite för mycket att riska på egen kost.
Här såg jag väl att som värst kunde jag riska ca 20k. Det kunde jag leva med men 300.000 blir "lite" tufft.
 
Toppen