Senaste nytt

Hur gå till väga för att boka Award biljetter från Stockholm med SAS Eurobonus

Hej Alla

hur bokar man award biljett, mailar man SAS och ber dem fixa förslag? Och vilken mail ska man använda?

Det är dags för mig att boka upp en Sydney tripp vid juletid. Några förslag?

Tack för svar!
 

Roger J

Medlem
Jag rekommenderar e-mail. Absolut enklast. Är du EBG? I så fall finns en speciell mail-adress. PM ifall du inte har den.
 

Dr. Miles

Expert
hur bokar man award biljett, mailar man SAS och ber dem fixa förslag? Och vilken mail ska man använda?

Hej Chrisitan

Jag rekommenderar dig att läsa vår guide: Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?


Det är dags för mig att boka upp en Sydney tripp vid juletid. Några förslag?

Här finns några trådar om samma ämne. Det kan vara värt att kolla.

Boka resa till Sydney tur och retur för 2 personer med Eurobonus poäng

Bonusresa i business class till Australien
 
Nu leker jag för fullt tack för hjälpen!

Men vad betyder detta? Söker för 2 personer och allt går bra fram till sista flightvalet.


*Number of registered persons has exceeded the requested number of persons.
Please register or change your family within two generations for your award usage
from AMC TOP page 'Award application and registration'.(W_L58)
 

Dr. Miles

Expert
Nu leker jag för fullt tack för hjälpen!

Men vad betyder detta? Söker för 2 personer och allt går bra fram till sista flightvalet.


*Number of registered persons has exceeded the requested number of persons.
Please register or change your family within two generations for your award usage
from AMC TOP page 'Award application and registration'.(W_L58)


Jag antar att du försöker att boka bonusresa via ANAs webbsida.
Det var inte riktigt tanken. Utan bara kolla bonusresaplatser och sedan boka via kundtjänst/Call Centre hos ditt bonusprogram.
 
Ville bara kolla hur mycket det skulle kosta för 2 personer med de flighterna i poäng. Men Jag kan ju söka och dubbla så får jag det ju så länge det finns platser.
 
Nu har jag hittat en biljett som går från ARN till SYd med stop i BKK med TK, SQ, TG och SK i Nov i business hela vägen. Men till min förvåning så blir det bara 125 000 poäng. Gör jag något fel? Jag trodde 180 000 var business till Oceania?
 

Dr. Miles

Expert
Ville bara kolla hur mycket det skulle kosta för 2 personer med de flighterna i poäng. Men Jag kan ju söka och dubbla så får jag det ju så länge det finns platser.

ANA webbsida kan inte visa hur många poäng som krävs för en bonusresa hos andra bonusprogram.

Rekommenderad procedur:
  1. Kolla bonusresaplatser på ANA webbsida. Upp till 4 personer(platser).
  2. Ring till kundtjänst hos ditt bonusprogram och boka en bonusresa.
  3. Raportera på tråden: Posta din lyckad bokning av bonusresor här :D
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag hittat en biljett som går från ARN till SYd med stop i BKK med TK, SQ, TG och SK i Nov i business hela vägen. Men till min förvåning så blir det bara 125 000 poäng. Gör jag något fel? Jag trodde 180 000 var business till Oceania?

Europa - Pacific är 180.000 EB poäng i Business class hos SAS EuroBonus.
Den siffran som visas på ANA webbsida är INTE relevant.
chart_0909.gif
 
Toppen