Senaste nytt

SAS Europas punktligaste flygbolag - tredje året i rad

Jacob

Medlem
För tredje året i rad har SAS utsetts till Europas punktligaste flygbolag av den oberoende källan Flightstats. Globalt sett kom SAS på tredje plats, endast klått av de japanska flygbolagen All Nippon Airways (ANA) och Japan Airlines (JAL). 88,22% av alla SAS flygningar var i tid år 2011. Något bättre än 2010 (86,47%) men inte…
 

Jacob

Medlem
För tredje året i rad har SAS utsetts till Europas punktligaste flygbolag av den oberoende källan Flightstats. Globalt sett kom SAS på tredje plats, endast klått av de japanska flygbolagen All Nippon Airways (ANA) och Japan Airlines (JAL).

88,22% av alla SAS flygningar var i tid år 2011. Något bättre än 2010 (86,47%) men inte riktigt i klass med 2009 då 89,83% av flygningarna var i tid.

(Källa: Pressrelease)
 

niksal

Medlem
Jag undrar om detta inkluderar endast SK flyg eller också WF och KF? Har för mig att KFs statistik inte kan vara så bra, eller så har jag bara haft dålig tur. Skulle estimera att ca 60% av mina HEL-OSL-HEL flygningar varit mer än 30 minuter försenade.
 
Det stämmer ju enligt mig. Mina senaste 74 avgångar med SK under året 2011, minns jag typ 2 som har varit försenad mer än 15 min räknas som försenad på den här statistiken.
 

Caspian

Medlem
Det är bara att gratulera!!! SAS är Europas punktligaste flygbolag. Av mina resor under 2011 var det endast ett flyg av ca.
40+ som var försenat mer än 10 minuter (och landade ändå före tidtabell).
 

Roger J

Medlem
Imponerande faktiskt, det inkluderar ju en massa flygningar även till riktiga föreseningshål som CDG, LHR, FRA osv...
 

fly4fun

Medlem
Jag måste haft extrem otur för av mina 10 SAS flighter under 2011 var 5 mer än 30 min sena, varav en försening ledde till oönskad övernattning i CPH,
 

Traveller

Medlem
En av anledningarna till varför den största delen av mina 160 flygningar är med SAS. Det händer i princip aldrig att mina resor inom Europa över dagen blir "körda"... Heja SAS...
 
Toppen