Senaste nytt

Hyra bil, Hertz eller Avis? Via EBG eller BAEC Gold?

trekker

Medlem
Sitter och planerar upp en sverigeresa om en manad och behover hyra bil (8 dagar). Jag har bade EBG och BAEC Gold, inte helt saker pa vad man kan fa for extra genom BAEC Gold, EBG ger 15% hos AVIS tror jag.

Utan att skumma igenom alla tradar och luslasa pa bade BA och SAS hemsidor - nagon som kan ge ett bra tips pa vad som ger bast formaner?
 

Nemo

Medlem
Provboka! De rabatter som anges är "upp till % rabatt" så du vet först när du har provbokat vilken rabatt du egentligen får. Kolla noga om priset är inkl försäkringar eller exkl.
- Boka den storlek som du behöver, ev uppgradering får du se som en bonus.
- Hos Avis kan det vara bra att skaffa ett Avis Preferred och maila in till Avis att de ska lägga in AWD.
Det finns några trådar om hyrbilstips på bc.se, sök.
 

trekker

Medlem
Jag signade upp for hertz guld eller vad var man fick via EBG, detta resulterade i att alla provbokningar nar jag var inloggad blev dyrare an om jag inte var inloggad. Darfor ar jag lite skeptisk till att signa upp for AVIS preferred ocksa.

Jag har gjort ett mindre test och det verkar billigare att boka AVIS med EBG an genom BA. Raknar aldrig med uppgradering sa kommer boka bilen vi behover (eller troligen en vi inte behover i en hogre klass :))
 

Morgan

Medlem
Kolla Europcar och Sixt också. Sixt ger väl förmåner för EBG?

Många här som inte gillar prisjämförelsesidor utan hellre bokat direkt från leverantören, men jag tycker Cartrawler är väldigt smidiga, finns hos bla Norwegian och Finnair:

Hyrbil - Norwegian
Car Hire: Finnair

Avbokningsvillkoren är dock ofta generösare om du bokar direkt hos biluthyrningsfirman.
 

trekker

Medlem
Det blev AVIS genom SAS bokningssida. Intressant att dom ville ta 20% mer betalt om man angav country of residence som Great Britan istallet for Sverige. Angav Sverige och andrare efter att fatt priset, da gick det bra.....
 
Får man någon reel förmån på hyrbilar via sin diamantstatus? Jag signade upp för ett Sixt Platinum som kom hem efter några dagar. Är det värt mecket att signa upp även för Avis och Hertz?
 

Resenären

Medlem
Just nu, bokas fram till sista januari, har Hertz ett vintererbjudande med 25% rabatt. Gäller tom sista mars.
Passade mig perfekt för en kommande resa och det blev (faktiskt) den utlovade rabatten.
 

AtleFlyg

Medlem
Jag fick bäst pris idag när jag kollade via Eurocard Platinums sida för sommarens hyrbil i Spanien.

EDIT: Hittade billigare sen via europcar som jag glömt kolla ;)
 
Last edited:
Toppen