Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

rvarttinen

Medlem
Jag skulle behöva investera i en säkerhetsdörr och tänkte att det vore trevligt att få betala den med mitt Amex. Är det någon här som känner till någon säljare som erbjuder det?

Bygg-Ole i Nacka och Värmdö tar AMEX. Och det gär även Flinks (bästa järnhandeln i stan'?), de finns i Hornsberg, Bromma, Sätra och Globen.
 

Dr. Miles

Expert
Det är jobbigt med parkeringsautomater som har Amex skyltar på sig men ändå inte tar emot Amex. Det är främst inom Storstockholm.
När jag pratade med Amex kundtjänst för ca ett år sedan sa de att de var medvetna om problemet och jobbade på att åtgärda problemet, men det har de inte löst än idag.
 

Lokföraren

Medlem
Det är jobbigt med parkeringsautomater som har Amex skyltar på sig men ändå inte tar emot Amex. Det är främst inom Storstockholm.
I göteborg parkerar jag med SAS Diners, det är kopplat till en mobilapp som man kan betala med. Kanske går att göra likadant med AmEx, då kan du betala med kortet fast automaten inte tar kortet egentligen. Har Ni mobielparkering i Stockholm?
 

Dr. Miles

Expert
I göteborg parkerar jag med SAS Diners, det är kopplat till en mobilapp som man kan betala med. Kanske går att göra likadant med AmEx, då kan du betala med kortet fast automaten inte tar kortet egentligen. Har Ni mobielparkering i Stockholm?
Ja, jag hade EasyPark när de erbjöd SAS EuroBonus poäng men jag har slutat med dem.
 

FrontX

Medlem
Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex
 
Toppen