Senaste nytt

Avios/Tier points på Vueling?

Jacob

Medlem
Har en Barcelonatur inplanerad i slutet på denna månad. Finns förstås åtskilliga alternativ att ta sig dit men just denna gång skulle jag helst behöva hålla det så tidseffektivt som möjligt.

Ser att Vueling flyger direkt mellan Stockholm och Barcelona. Någon som vet hur det fungerar med Avios och Tier Points? Vueling är ju del av IAG. Ser att just detta flyg även går att boka med BA-flygnummer, om det hjälper.

Någon som vet?
 

Treo

Medlem
Fast om man läser här (utdrag nedan) så kan man visst tillgodoräkna sig TP och 25 % Avios precis som khybner skrev, i varje fall såvida man bokar som BA-nummer.
Jag tolkar Dr. Miles länk som att det där gäller IB operated by Vueling(?)
Flight code underFlight operated byCollect Avios?Collect Tier Points?
...


British AirwaysVueling*25%
green-tick-16x13.png
 

doc

Medlem
Det stämmer att om du bokar biljetten med BA-flightnummer får man både TP och 25% Avios.
 

Jacob

Medlem
Det verkar som att flygningarna går att boka både med eget flygnummer (VY) samt med codeshare via BA och Iberia.

Är det bokat med BA-nummer verkar det vara grönt med Avios och Tier Points, men hur är det med Iberia-nummer?

Lustigt nog stod även följande på Vuelings webbsida, detta gäller om man bokar en dyrare Excellence-biljett. Då står det att man kan tjäna Avios i Iberia Plus, innebär detta även British Airways Executive Club? Eller är det olika saker i detta fall? Snurrigt...

Chance to get points through the Punto programme or Avios through the Iberia Plus programme

During the purchase process, the passenger can choose whether to collect Vueling points for the Punto programme or Avios for the Iberia Plus programme.

Each Punto passenger in the booking can collect 1 Vueling point per €2 spent on their flights.

Each Iberia Plus passenger can collect 1 Avios for each mile flown under this fare in accordance with Avios points collection table.

And remember you'll get more Avios each time you fly with the Excellence fare.
 

FFlash

Medlem
Det gick inte för mig att creditera till AY, men intressant att veta man verkar få BA Avios.

Man skall dock notera att även om man köpt BA codeshare och är OWE så kommer man inte in i loungen om flyget opereras av Vueling. Detta är lite trist speciellt i Barcelona där de flesta IB-flygen opereras av Vueling. Däremot har man IB som FFP så då får man alla benefits - icke så rättvist tycker jag som OWE medlem.

Mitt första posting här annars, så förlåt om det inte gick som det ska.
 

gdaily

Medlem
Ska snart ta en Vuelingflight via jobbet, planerar att skeppa eventuella poäng till mitt Iberiakonto (som man sedan lätt kan föra över till BA). Man missar ju eventuella TPs på BA, men det kanske inte är hela världen.
 

Homer

Medlem
Har en Barcelonatur inplanerad i slutet på denna månad. Finns förstås åtskilliga alternativ att ta sig dit men just denna gång skulle jag helst behöva hålla det så tidseffektivt som möjligt.

Ser att Vueling flyger direkt mellan Stockholm och Barcelona. Någon som vet hur det fungerar med Avios och Tier Points? Vueling är ju del av IAG. Ser att just detta flyg även går att boka med BA-flygnummer, om det hjälper.

Någon som vet?



Sök först, fråga sen!



Vueling ny BAEC partner, möjligt tjäna Avios & Tier Points



som sagt IB+ att föredra om det är Avioser man är ute efter.
 
Last edited:
Toppen