Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

tommy, hur funkar det att om man är EBG el högre så blir man automatiskt Guld Elite el vadå ??
Hej,
jag gjorde så att via länken Contact Us kontaktade jag Club Carlson medlemsservice. I mitten delen "Email Us" och valde alternativet "Elite Membership" under rullgardinen. Se mitt meddelande nedan:

Hej,
jag har SAS Eurobonus Gold som EBG101982XXX och undrar skulle det finnas möjlighet för att göra upgrade för min Club Carlson status? Jag har ca 30 övernattningar om året. Jag har Choice Silveroch Elite Svart hos dessa hotellkedjor.
Skulle gärna få upgrade på min medlemskap innan jag flyttar mina övernattningar från andra aktörer till er och att jag skulle ha nyttan på högre medlemskapsnivå en gång.
Vad säger ni?
Hör av er gärna om ni har frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar,
Tommy P.

Enda som Club Carlson ville var att jag skickar kopian av mitt EBG kort samt senaste aktiviteter från EB konto. De var inte allt intresserade av mina aktiviteter på Choice eller Elite.
[FONT=arial, sans-serif]
[/FONT]
 

Traveller

Medlem
Frågade om matching.. fick detta svar...

Dear Mr. XXXXXXXXX,

Thank you for taking the time to write.

We appreciate your recent message.

We do value your business and appreciate you as a Club Carlson member.
We would like to offer to match elite status that you have, with either
Hilton, Hyatt, Marriott, Priority Club, and Starwood only. We can match
top level to Gold Elite and second level to Silver Elite. Our newest
Concierge Elite level cannot be matched, it must be earned.

In order to match status, please provide us with proof of current
membership, either a copy of your current loyalty card or current
statement showing your current status.

You can scan this and send this via email or fax this to us at
1-402-501-9166, please include your Club Carlson number with your
request.


We look forward to hearing from you.




Kay Peterson | Member Services Representative, Carlson Hotels
phone 888.288.8889 | fax 402.501.9166 | clubcarlson@carlson.com
 

Gnopps

Medlem
Traveller du måste skriva till den svenska kundtjänsten, jag gjorde samma misstag. Se till att hemsidan är på svenska och att du skriver på svenska.
 

Traveller

Medlem
Ahaa.. Okej.. Tackar..... Undrar om det gäller även om mitt Carlson kort är utställt till mig i England??? Jag får helt enkelt ta mig i kragen och skicka ett nytt mail...
 

Isoladan

Medlem
Jag har också fått Gold Elite tack vare EBG.
Har blivit uppgraderad till Business rum 3 gånger (av 3 möjliga...) Tallinn, Amsterdam och Hamburg.

Skall till Hamburg nästa vecka och har bokat ett vanligt rum, får se om jag lyckas bli uppgraderad igen!
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

rob74

Medlem
För min del gjorde jag matchning med mitt EuroBonus Gold.
Däremot matchade inte Hilton mitt CCG till någon högre nivå överhuvudtaget, vilket verkar vara deras policy.
De ville ha kontoutdrag och sedan hade det blivit någon form av ett visst antal nätter för att kvalificera ett pinnhål upp, lät det som. Kändes inte aktuellt just då.
 
Toppen