Senaste nytt

Hur gör ni när en kärlekspartner kommer in i bilden?

Många medlemmar på detta forum har resande, ja t o m premiumresande, som hobby och det är en hobby som kostar en del pengar. Jag är nyfiken på hur ni gör med resandet under perioden från att ni har träffat en ny kärlekspartner (som antingen inte har råd att resa i samma utsträckning som du eller inte har resandet som passion) tills att ni har insett att ni är själsfränder och bestämmer er för att ha delad ekonomi (eller har gjort slut)? Drar ni ner på resandet? Fortsätter ni åka businessklass och låter partnern åka ekonomiklass? Reser ni utan partnern? Subventionerar ni partnerns resor? Dela med dig av just dina erfarenheter.
 

Palazzi

Medlem
Jag betalar. Om den dubbla resekostnad skulle bli för smärtsam så får det istället bli några färre resor.

Skulle inte finna något nöje i att flänga runt, om den jag tycker om ständigt befinner sig någon annanstans - så roligt är det inte att flyga.
Jag är ingen som flyger för flygandets skull, även om det ibland blir lite omvägar för att få flyga bättre produkter.

Resor i jobbet räknar jag bort, för där hoppas jag att hon har överseende med att jag reser själv (och även hon har väl ett arbete)

:)
 

NyfikenGrau

Medlem
När en kärlekspartner kommer in i bilden är man väl förälskad och inte direkt något nobelpristagarämne när det gäller rationella beslut. Har svårt att tro att någon tänker på poäng och kabinklass när man är förälskad :)
"Ditcha damen i ekonomiklass" känns som något man gör när en partner är på väg ut ur bilden...

Också i långvarigt förhållande, så min dam är bara full av medlidande, skrattar och skakar på huvudet när jag åker upp till Stockholm via Wien och liknande. Riktiga resor (alltså inte Sverige-pendling) gör jag dock sällan på egen hand, det blir bara aktuellt om viljorna skiljer sig markant (troligen på g till Ryssland/Ukraina snart, hon är inte avundsjuk).
 

rvarttinen

Medlem
Vi flyger i samma klass de gånger vi reser tillsammans, oftast i Premium Economy inom Europa och Affärsklass på längre flygningar. Själv är hon sugen på ett silverkort (FB) nästa år ..!..
 

jth

Medlem
Att "ditcha" partner/fru i ekonomiklass låter ju som rätt bra sätt att bli av denne, ja :)

Självklart låter man henne flyga i samma klass, då blir ju upplevelsen dessutom trevligare. Fördelen är ju att man kan få en partner som också inser det goda livet. Visst kan det kosta lite mer, iallafall i början, genom att man bjuder på uppgraderingar/betalar med egna poäng.

Min fru flög mycket själv, då uteslutande i ekonomiklass innan vi träffades. Men nu har jag lärt henne vad premiumresande innebär, så hon är nästan mer sugen på det än vad jag är. Dessutom har vi bägge numera både status i oneworld och Star alliance så hon klarar sig bra på egen hand.

Jag flyger också en del själv, tex lite MR och sådant, och det är sällan något problem. I värsta fall får man skicka iväg henne på en spa-dag eller något så hon har att göra :)
 

flybob

Medlem
Givetvis åker vi i samma kabin när vi reser. Min kärlekspartner blev BA Gold i sommar och hon retas gärna med mig (är enbart Sapphire just nu) när jag skall ut ensam (jobbresor och dylikt).
"Synd att inte jag är med på resan, för då hade jag ju kunnat gästa in dig i first loungerna.". Så passa er :D
 
Toppen