Senaste nytt

Hotell i Florida med intjäning i EuroBonus eller British Airways Executive Club

Tockstew

Medlem
Hej!

Jag planerar en resa till Florida med familjen under kommande vinter. Tänkte försöka bo på hotell i samma kedja för att skarpa ihop så mycket bonus som det bara går. Prioriterar Eurobonus bland de programmen. Även BAEC funkar dock. Någon som har några bra tips på kedjor med hotell som inte är snordyra men som ändå kan erbjuda pool etc. Tilläggas kan att vi ska till Miami, Orlando, Fort Myers (i alla fall det området). Avslutningen blir en kryssning. Någon som vet om man kan få poäng på kryssningar?


Tock
 

Alf

Medlem
När det gäller Hotell i USA med familj (även utan) så är mitt självklara val Embassady Suites inom Hilton kedjan. Tillhör inte de billagaste men du får mycket för pengarna. Två rum varav vardagsrummet med bäddsoffa och ett stort sovrum. Bra frukost med bl à pannkakor som även barnen gillar. Öl och gratis drinkar mellan 17-19 varje dag. Hilton kedjan ger hyfsat med poäng. Skall du bo i Fort Mayers området rekommenderar jag att du hyr en villa. Finns massor att hyra till bra priser, börja att kolla på Blocket. American Airlines ger poäng på kryssningar.
 

magic

Medlem
För barnfamiljer rekommenderas även Homewood suites (Hilton) som serverar gratis middagsbuffé må-to. Homewood har olika typer av sviter med sov- & vardagsrum.
 

tourist

Medlem
Marriotts kedja Residence Inn har också buffé på vardagskvällarna och jättebra frukostar. Deras minsta rumstyp, som kallas studio, är kanske i minsta laget för en familj med fler än ett barn, men de har även sviter med ett eller två sovrum.
 
Toppen