Senaste nytt

Tips på hotell i Hyderabad, Indien

honkenen

Medlem
Bott i Hyderabad över nyår en gång för snart 4 år sedan och hamnade på Taj Deccan efter rekommendationer från en indisk kollega, vilket jag tyckte var trevligt.
Som en av få (två kanske) västerlänningar på hotellet så var man rätt uppassad.
Taj-hotell grupp har ju flera hotell och dom har alla bra standard.

Hade en annan svenskkollega som alltid sa att man måste lägga på minst en stjärna på hotellen (jämfört med vad man accepterar som standard i Sverige/Europa) när man är i Indien och det är jag nog beredd att hålla med om.

Som jag förstod det så är Banjara Hills ungefär Bevery Hills fast istället för Hollywood har ju Indien konceptet Bollywood (och i Andhra Pradesh heter det Tollywood). Var lite Gated community känsla med metallbågar och sånt när man kom till hotellet, så var bara de som bodde på hotellet som kom i närheten av området.
 

Paby

Medlem
Finns det några beresta här i forumet som varit i Hyderabad och kan tips om bra hotell
Förslagsvis hyfsat nära/i Hitech City

Jag kan varmt rekommendera Trident Hyderabad som ligger mitt i hitech city. Trident har bjudit mig på några av de bästa hotellupplevelser jag haft, framförallt i Gurgaon men även hotellet i Hyderabad är otroligt bra. Ta det för en hotellupplevelse utöver det vanliga!
 

Senator

Moderator
Jag kan varmt rekommendera Trident Hyderabad som ligger mitt i hitech city. Trident har bjudit mig på några av de bästa hotellupplevelser jag haft, framförallt i Gurgaon men även hotellet i Hyderabad är otroligt bra. Ta det för en hotellupplevelse utöver det vanliga!

Trident Gurgaon är kanske bland mina topp 5 hotellupplevelser "all time". Så om standarden är samma runt i landet, ta Trident :)
 
Toppen