Senaste nytt

Amex - Membership Rewards: Nya villkor

Valley

Medlem
Fick några små häften från Amex där man skrev att det var nya villkor på gång för MR.

Lat som jag är så orkade jag inte ta mig igenom den ordentligt, utan tänkte att det kanske var någon annan som gjort det.
Själv tyckte jag inte jag hittat något konstigt. Eller någon annan som upptäckt något?
 
Jag ringde till Amex kundtjänst och frågade vad det nya var. Det som är nytt är att det skall komma ett säkerhetssystem för internetbetalningar. Detta måste in i villkoren senast 90 dagar innan de träder i kraft. I övrigt inga förändringar. Mastercard och Visa har det nu så Amex blir sist ut.
 

Lokföraren

Medlem
Jag ringde till Amex kundtjänst och frågade vad det nya var. Det som är nytt är att det skall komma ett säkerhetssystem för internetbetalningar. Detta måste in i villkoren senast 90 dagar innan de träder i kraft. I övrigt inga förändringar. Mastercard och Visa har det nu så Amex blir sist ut.

Fan!

Jag tycler det är så jobbigt med "verified by visa/mc". Massa extra koder som skall skrivas in eller ha någon dosa med mig extra. Om dom kunde göra det lätt att exempelvis koppla internetköp till Mobilt BankID eller något som man (nästan) alltid har tillgång till.

För övrigt har SAS DIners inte ens chip på kortet. Så det är ju ganska låg säkerhet där.
 

Valley

Medlem
Jag ringde till Amex kundtjänst och frågade vad det nya var. Det som är nytt är att det skall komma ett säkerhetssystem för internetbetalningar. Detta måste in i villkoren senast 90 dagar innan de träder i kraft. I övrigt inga förändringar. Mastercard och Visa har det nu så Amex blir sist ut.

Tack. Då kan man sova lugnt igen.
 
Toppen