Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Idag på SK438 CPH-GOT välkomnades vi i Plus samt G* först. Detta gjordes med eftertryck genom att säga: "Dvs ni som sitter på rad 1-7". Om det kontrollerades vet jag inte.
 

mha321

Medlem
Har precis boardat SK407. Gatepersonalen HÖLL UPP skylten med vilka som fick prioboarda!! Tydligare kan det nog inte bli, haha.

Apropå att hålla upp skylten såg jag när jag flög ARN-GOT i veckan att det faktiskt stod på skärmarna Diamond/Guld/Plus bordar först, det har jag inget minne av att det gjort förut. Det är ju ett bra steg på vägen - det allra bästa vore om de kunde skriva först "only Diamond/Gold/Plus" och senare "general boarding" när det ändras. Eller vilka rader som är aktiva för boarding just nu. Så även de som dyker upp lite senare vid gaten vet vad som faktiskt gäller. (Det är för övrigt något jag saknar även på en del bolag som har fungerande prio boarding).

And as long as I'm dreaming, I'd like....
 

Badger

Medlem
Idag mellan ZRH och CPH så fungerade prio boarding bra. Även där med tydligt utrop. Sade till några resenärer som försökte gå på först (som inte hade status eller flög plus) att gå ur kön och vänta på den "vanliga" boardingen.
 

telelina

Medlem
ARN-CPH idag. Prioboarding med skylt. Tydliga med vilka som får boarda. Sedan fick vi iof gå tillbaka igen p g a strul m radar i uppsala.
 
  • Gilla
Reactions: El0

Dr. Miles

Expert
Lite OT
En sak som jag inte förstår riktigt är, varför folk bildar mer än en kö när det finns bara en gate är öppen?
Det handlar inte om en kö för prio boarding och en annan kö för utan status och reser i SAS Go, utan det var under prio boarding.
 

Bryant

Medlem
Prioboarding på ARN-CPH SK1421... Utrop enligt mall, skyllt på plats och sedan enligt svenskt manér, alla på engång. Gatepersonalen brydde sig inte.

Det som stör mig mer än att alla tränger sig och inte visar hänsyn till andra är att jag börjar göra samma sak :(
 

Murre

Medlem
SK1686 från MXP till CPH. Prioboarding funkade utmärkt idag, det var inte utan viss skadeglädje när statuslösa pax vart stoppade och vart visade åt sidan ;)

Även i CPH med SK1444 till got funkade det!
 
Toppen