Senaste nytt

Aegean-stress...

niklaswik

Medlem
Jag överväger en eller två ToR till Aten med A3 under våren för att uppfylla de nya kraven istället, men just nu lutar det mer åt att försöka komma upp i guld innan 24/11. Antar att det är säkrast att flyga senast 20/11 för att undvika ev. krångel.

Jag behöver ca 5500 miles, och vill ha dem så billigt som möjligt. Flera vändor samma dag är ok, men helst bara en ToR, och inte flera dagar eftersom det kostar att åka till och från Arlanda.

Jag har hyfsad koll på ITA Matrix och vad jag ska göra, men nån av er mer erfarna kanske har ännu bättre tips? Det jag hittar nu som verkar mest prisvärt är ARN-ATH med vändande flyg för 2677 kr i SAS Plus, ganska precis 6000 miles.

Önskar att Aegean släppt det här tidigare så att jag kunde ha bättre framförhållning...

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? öppen för förslag
  • När vill/behöver du resa ut? Senast 20/11
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 20/11
  • Hur länge vill du vara borta? 0-2 nätter (helst 0 av kostnadsskäl), helg, vill inte offra arbetstid.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Valfritt, men SAS Plus är antagligen mest prisvärt.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, antagligen SAS
  • Vad är din budget? (per person) Så lite som möjligt, max 3000 kr.
  • Vad är det viktigaste för dig? A3-poäng.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 

FlyingFire

Medlem
Tror du svarade på frågan själv, bättre ratio än den du hittat tror jag du inte hittar. Så kör i vind, innan priset går upp.
 

niklaswik

Medlem
Tror du svarade på frågan själv, bättre ratio än den du hittat tror jag du inte hittar. Så kör i vind, innan priset går upp.

Ja, så är det nog.. Önskar att jag saknade lite färre miles bara, känns tråkigt att behöva åka ända till Aten och vända så här relativt oplanerat. Nu hittade jag en till Palma för knappt 200 kr extra, men det hjälper ju inte så mycket.

Har satt ihop ett kalkylblad för att jämföra mina alternativ, och kommit fram till att det är hugget som stucket i långa loppet, i pengar räknat. Dock har jag (faktiskt igår kväll, bara timmar innan mailet från Aegean dök upp!) bokat en resa till Filippinerna med Air China i januari, där jag kan ha glädje av guldkortet. Hade jag vetat om det här då så skulle jag nog lagt upp vinterns resande annorlunda, men det är ju bara att försöka göra det bästa av det. :)
 

niklaswik

Medlem
Det blev bokning ARN-ATH, men det känns "fel" att lägga pengar på nåt dylikt.. :) Plus är ju helt avbokningsbar iaf, så om jag återfår förståndet innan dess kan jag ändra mig. ;)
 

zerokei

Ny medlem
Hej, har liknande dilemma. Har 5330 miles kvar till Gold med Aegean och en inplanerad resa i dec. Tankte gora en mileage run i nov sa jag blir guld innan reglerna andras.

Bor i TYO och anvander helst HND, men NRT gar val an. Kan endast vara ledig 30 okt (flyga fran ca 21.00) - 4 nov (ankomst senast 07.30 till HND). Budget ar max 100 000 JPY.

Har sokt *A-flyg pa ita Matrix till diverse destinationer i Asien och sorterat efter price per mile. Ett intressant alternativ verkar vara en round trip HND - SIN med SQ. Gar pa 65 690 JPY i booking class H som borde ge 6582 miles hos Aegean.

Detta blir min forsta mileage run. Nagon med erfarenhet som vill kommentera eller komma med tips och forslag? Ar drygt 4000 sek dyrt for milsen jag far? Verkar ju vara mer prisvart att resa inom Europa.

Vilka flygbolag anvander ni annars vanligtvis for mileage runs med Aegean? Markte att de flesta billiga biljetterna jag hittade med Thai ger 0, Air China 50%, Asiana 80% intjaning.
 
Toppen