Senaste nytt

Vilka Star-bolag accepterar helst mina EuroBonus-poäng?

Tänkte boka ARN - CGK (Jakarta) och SIN - ARN i nov/dec med valfritt Star Alliance-bolag och betala cash för själva resan i economy och sedan uppgradera till biz med poäng.

Min fråga är om något av de berörda bolagen (LH, Swiss och TG bl a) är olika mycket sugna på att göra detta eller om det kostar olika mycket poäng? Och förstås om EB Guld-service kan hantera ett visst bolag men inte ett annat?

Visst, det borde inte vara någon skillnad men bl a Swiss har förvägrat mig uppgradering med poäng vid minst två tillfällen.
 

agehall

Medlem
Glöm din ursprungliga idé. Det kostar antagligen mer att köpa en ekonomibiljett som är uppgraderingsbar än att köpa en bra businessdeal direkt...
 

GOTATH

Medlem
Matrix - ITA Software (går dock inte att köpa biljetter, men det går att få fram detaljerad information som man kan lämna till en resebyrå)
Businessclass.se (för bra deals)

För onlineresebyråer gillar jag Expedia (bäst i test hos BC), men det finns säkert bättre
 

PILOTEN

Medlem
Deals på businessclass och andra forum. Jag tycker även det är bra att registrera sig för nyhetsbrev hos andra flygbolag för att få deals på mailen.

Uppgradering med optiontown kanske kan vara ett alternativ även om det inte ger dig en garanterad uppgradering?
 
Toppen