Senaste nytt

Bästa business class till Johannesburg i maj?

gusten

Medlem
kan se fram emot en liten vecka i och omkring JNB i Maj. Vad är bäst StarAlliance rutt dit för angenäm connection flygplats och bäst C class.

Lutar åt SK till ZRH eller MUC och vidare därifrån med SAA... FRA vill jag inte till för allt smör i Småland men jag tror att SAA har 380 plan därifrån vilket ju vore kul att prova. Är LH ens ett alternativ jämfört med SA?

Någon som kan servera det läckraste alternativet?:cool:

EBG

Originaltitel: JNB i C class i Maj
Ändrad av: Jacob
---
 

Senator

Moderator
LX via ZRH skulle jag rekommendera... SAA har inga A380, LH kör däremot A380 från FRA.

Z-klass med LX kostar runt 25000kr och kan uppgraderas som EBG
 

agehall

Medlem
SAA suger fett. Jag flyger hellre hem till europa och tillbaka igen än att jag tar SAA mer än 2h.

LX kör en trevlig A340 kärra som, enligt min erfarenhet, är lite mindre packad än LHs A380.
 

Alf

Medlem
Jag skulle utan tvekan välja SAA mot LH. SAA har en mycket bra service och bra mat och vin som är outstanding. Jag tycker inte SAA business klass är skabbig, i alla fall inte de flyg jag åkt med.
 

Kricka

Medlem
SAA är helt OK i Business när man får en bra besättning men har man otur så
är servicen usel ! Jag skulle välja LX som alltid funkar bra.
 

fredd

Medlem
Varför inte flyga med LX via ZRH i C-klass, de har, till skillnad från LH, flat-bed seats. De har även otroligt bra service! :)
 

Bryant

Medlem
Jag skulle valt TK via IST. Riktigt bra c-klass och med den nya interiören så kommer du flyga riktigt bekvämt. Priset borde hamna kring 20 000:-
 

gusten

Medlem
Tackar för dessa tips. Senator har förstås rätt om 380an. LX låter mest frestande. Har inte passerat igenom ZRH på många år dessutom så det är dags att testa. TK känns lite långsökt för JNB, men jag skall absolut testa dem på någon Asienrutt så småningom.

Tack!
 

TreD

Medlem
Välj absolut INTE SAA. Skabbig business-class.
Vadan denna aversion? SAA är ju ett av de få bolag som har riktiga - horisontella - flatbed-stolar med en rejäl pitch på 185 cm. Faran ligger snarare i det som Kricka säger, att man råkar ut för en dålig besättning. Orsakerna till det problemet är det dock inte PC att diskutera i vårt kära hemland. Själv tar jag åter risken och flyger FRA-JNB med SAA frampå höstkanten.
BTW, är det någon som har gästat SAA's Baobab lounge på JNB på sistone. Den brukade mer påminna om ett flyktingläger/skyddsrum, men en renovering var annonserad när jag var där senast.
 
Toppen