Senaste nytt

Fullbokat på alla hotell - hur gör jag?

kilu00

Medlem
Behöver verkligen ett hotellrum tisdag till onsdag denna vecka i Stockholm. Men det verkar fullbokat överallt, även i Uppsala på de stora kedjorna.

Har kollat Nordic Choice, Scandic, First och Elite - allt är fullbokat. Hur gör jag? Är 3rd-floor hos Scandic och Silver hos Nordic Choice men det hjälper ingenting.

Finns det några resebyråer som sitter på ett gäng rum?

Har redan kollat booking.com och hotels.com...
 

PG

Medlem
Behöver verkligen ett hotellrum tisdag till onsdag denna vecka i Stockholm. Men det verkar fullbokat överallt, även i Uppsala på de stora kedjorna.

Har kollat Nordic Choice, Scandic, First och Elite - allt är fullbokat. Hur gör jag? Är 3rd-floor hos Scandic och Silver hos Nordic Choice men det hjälper ingenting.

Finns det några resebyråer som sitter på ett gäng rum?

Har redan kollat booking.com och hotels.com...

Om du inte är kräsen.....Stiftelsen Drottning Victorias Örlogshem - Stockholm har räddat mig några ganger I samma situation.
 

Najk

Medlem
Tyvärr har jag inget bra tips som hjälper dig i detta nu.

Men jag kan rekommendera att bli Guldmedlem hos Radisson för kommande situationer. De garanterar rum inom 72h. Det har räddat mig ett par gånger.

Guldmedlem hos Radisson kan man bli antingen genom statusmatchning från Hilton Guld, Eurobonus Guld etc. eller genom aktieköp.

Sök på sidan så kommer du hitta hur mycket som helst inom detta.
 

Thornado

Medlem
På Expedia.se kunde jag boka rum på Scandic Park. Dyrt, men det fanns rum. De hade även rum på nåt mindre hotell för ca 500 kr.
 

mha321

Medlem
Tyvärr har jag inget bra tips som hjälper dig i detta nu.

Men jag kan rekommendera att bli Guldmedlem hos Radisson för kommande situationer. De garanterar rum inom 72h. Det har räddat mig ett par gånger.

Guldmedlem hos Radisson kan man bli antingen genom statusmatchning från Hilton Guld, Eurobonus Guld etc. eller genom aktieköp.

Garantin är dock undantagen vid stora konferenser, vilket väl är det som pågår nu ("when a nationally or internationally recognized event is occurring within fifty miles of a participating hotel (as determined by Club Carlson).".

Dock har jag lyckats "få igenom" bokning på garantin även när det varit sådan konferens någon gång, men det är inget som är säkert.
 
Toppen