Senaste nytt

Sju timmars transfer i Singapore - vad hinner man med?

NotRyan

Medlem
Hej!

Jag kommer att ha en transfer på sju timmar i Singapore, ankomst 17.50 med avgång 01.05. Dessa flighter är i Business och jag är EBG!

Hur skall jag nyttja den här tiden? Är de lounger jag har tillgång till värda att spendera den tiden i. Åka till stan?

Tacksam för tips då jag aldrig varit i just Singapore.

Mvh
/NotRyan
 

Dr. Miles

Expert
Du kan också passa på att åka med Singapore Airlines gratis sightseeingtur, om du åker med Singapore Airlines.

Singapore Changi får ny gratis sightseeingtur
Jacob skrev:
Changi flygplatsen i Singapore har sedan 1987 erbjudit gratis sightseeingturer för transitpassagerare med långa anslutningar. "The Free Singapore Tour" har gått fyra gånger per dag och täckt in det historiska Singapore.

Nu utökar flygplatsen med ytterligare en sightseeingtur. "The City Lights Tour" går på kvällen och ger besökarna en inblick i Singapores nattliv. I turen ingår en panoramavy från Marina Bay Waterfront Promenade, Gardens by the Bay, Marina Bay Sands och Singapore Flyer.

The City Lights Tour går klockan 18.30 med retur till Changi klockan 20.30.

Och en liknande fråga i annan tråd.
http://www.businessclass.se/resmal/...ts-har-mer-aen-5-timmar-till-naesta-flyg.html
 

henkedio

Medlem
Som rubriken säger, vi reser snart ner till Bali och har en ganska bra stund att slå ihjäl, har läst att det finns någon slags gratis sightseeing som man kan boka på flygplatsen. Är det något att ha? Behöver man gå igenom säkerhetskontroller?

Vi har tillgång till Krisflyer gold lounge och kommer troligtvis vara ganska trötta när vi väl kommer till SIN. På hemvägen har vi samma förfärliga layover, men är troligtvis piggare. Vore tacksam för lite tips.
 
Sikkerhedskontrol er ved gaten. Jeg ville nok tage en taxa ind til byen, det tager vel 20-30 minutter afhængig af trafik og koster omkring 25 SGD. Der er massere af muligheder for at være både ude og inde afhængig af temperament og vejr.

Jeg har også hørt om Lufthavns sightseeing, men det er ikke noget jeg har prøvet eller har noget information omkring.

Btw. Hvilken lounge har i adgang til? Der er forskellige lounger, en til Singapore Airlines business class kunder og en anden til economy m. Star Alliance Gold. - i business loungen kan man godt bruge 8 timer, men det er ikke noget jeg vil anbefale...

Hvis i vil blive i lufthavnen findes der også et transithotel i hver terminal, hvoraf det ene har en swimming pool.
Test: Ambassador Transit Hotel, Singapore Changi Terminal 1, BusinessClass.se
 

henkedio

Medlem
Här finns mer info om den gratis sightseeingturen:
Singapore Changi får ny gratis sightseeingtur - BusinessClass.se

I övrigt tar det ju inte mer än 15-20 minuter med taxi in till stan. Om ni inte råkar vara extremt trötta skulle jag definitivt välja att lämna flygplatsen under så långt tid.

Tack, något att rekommendera om vi tar taxi in?

Tack Christian, vi har tillgång till Star Alliance gold lounge,vilket jag har förstått är Krisflyer gold lounge.
 

Fredrik

Medlem
Som Christian R säger är säkerhetskontrollen vid gaten på Changi så den slipper man ändå inte undan. Jag skulle också åka in till stan och besöka något som jag är intresserad av. Jag skulle inte tillbringa 8 timmar på flygplatsen om jag inte bara skulle vila(och då är det transithotellet som gäller).

Loungesituationen är sån att om du är Star Gold och flyger ekonomi är det Krisflyer Gold Lounge som gäller. Flyger du business har du tillgång till SilverKris Lounge oavsett färg på kortet.
 

henkedio

Medlem
Har fått så många gliringar om varför vi inte stannar i Singapore på vägen till Bali, det finns ett par anledningar till det som vi inte behöver ta här. Men med en gravid fru så är min tanke att det ska bli så smidigt som möjligt, duger den här bussturen som Changi bjuder på så är vi troligtvis nöjda med det. Sen är ju bara frågan om vi tar det på vägen dit eller hem. Finns det bra vilomöjligheter i loungen?

Finns det fler lounger att välja på, som star alliance gold?
 

Goldfinger

Medlem
Kan tipsa om tåget in till stan, inte lika trångt & svettigt som taxi, dessutom billigare och snabbare.
SIA hop on bus inne i stan är trevligt sätt att få en snabb bild av "byn" ( info till höger efter utgång från bag.claim ). Vill man inte kuska runt i bussen, så kan ett litet besök i China Town eller little India rekommenderas. Åker man dessutom tillbaka i hyfsad tid så man hinner duscha i Silver Kris loungen är man betydligt piggare inför nästa leg. Orkar man inte in, så är några timmar i day spa med poolen en skön avkoppling.
 
Toppen