Senaste nytt

Köpa/beställa MacBook USA (Washington DC)

miknil

Medlem
Som @agehall skriver brukar de inte vara några problem att beställa till hotellet. Jag vet att vissa hotell erbjuder den tjänsten det mot en avgift och då brukar det inte vara något problem ifall paketet råkar anlända innan du själv gör.
 

Thornado

Medlem
Det borde inte vara något problem att beställa till en Apple Store i DC med svenskt kreditkort.
Min kollega fick sin dator stulen när vi var i Ecuador, och han skulle efter det på konferens ytterligare en vecka i Chicago och hade en viktig deadline, så det var inte riktigt läge att vänta tills han kom hem till Sverige med att köpa ny laptop.
Vi beställde en ny MBA till Apple Store i Chicago, och den betalades med mitt SAS AmEx (han är relativt ny i Sverige och har inte haft lön nog länge för att anses särskilt kreditvärdig, och jag tackade inte nej till poängen...). Den kom fram utan problem och han kunde hämta upp den trots att han inte hade mitt kreditkort (man kan fylla i ett formulär vid beställningen där man godkänner att en annan person hämtar upp datorn).
 

Jacob

Medlem
OT: Snedkommentar? I just denna tråd ser jag inga politiska inlägg. För det kan väl knappast anses som politik att uppmana folk att följa gällande lagar?
Inläggen det handlade om är redan borttagna. Inlägg om svensk eller utländsk politik har inget med sidans syfte och inriktning att göra och riskerar bara att skapa hetsiga debatter som lätt kan spåra ur.
 

Jonas C

Medlem
Hur fungerar det egentligen med specialbeställning i andra länder? I Asien bland annat Hong Kong och Tokyo brukar Macbook Air/Pro kosta runt 6500-8000kr. Är det möjligt att beställa specialbeställa dem direkt från Apple Store, eller måste man göra det online?
 
Toppen