Senaste nytt

Vad orkar man? - Antal ben i First utan stopover

Jag håller på att sätta ihop en award-resa med Lifemiles. Detta är min första bonusresa med många ben. Jag har hittat många bra resor med Thai, ANA och United i First. Hur ska jag tänka? Jag vill ju njuta av varje ben så mycket som möjligt men är det optimalt att lägga 3 Firstresor i sträck utan att lämna flygplatserna? Mitt dilemma är också tiden, jag vissa begränsningar i hur länge jag kan vara borta.

Vad säger ni - hur skulle ni resonera?
 
More is more :D

Jeg kigger selv på 26.000-30.000 miles kun i First på 8-10 dage i starten af 2015. Er det optimalt at flyve så meget i streg? Tjaaee, hvis rejsen er målet så ja, ellers ikke.
 

telelina

Medlem
Jag skulle satsa på max 2. På tredje flygningen så orkar (iaf jag) varken äta eller dricka mer. Det blir roligare med lite paus emellan och att kunna maximera upplevelsen ombord & på flygplatsen. Å andra sidan har du ju fått 2 svar som säger precis tvärtom, det beror väl lite på hur man är som person.
 

palmen

Moderator
Beror väl lite på hur/när/var detta kommer att ske. 2 ben i F som är relativt långa är inga problem (FRA-BKK-NRT som exempel). Personligen så vill jag dock komma ut och se och göra lite, hade senast stopp på 15h i Sydney, dvs en heldag då jag kunde få lite storstadsliv som ombyte mot flyg.
Skulle dock inte ha några problem att köra tex NRT-HKG-BKK-SYD i ett sträck i och med att det är lite "kortare" resor. Om tiden ombord och på flygplatser börjar överstiga 24h utan att man får se något annat så tycker jag personligen att det börjar bli lite jobbigt och man kan inte njuta lika mycket.
 

Palazzi

Medlem
Max 2 - helt klart. Jag satsar alltid på max två längre delflygningar + en kortare anslutningsflygning om det behövs.

Jag vet, av erfarenhet, att om man är riktigt trött (vilket man är om man byter flyg flera gånger) så sover man hellre i en hotellsäng (eller sin egen säng) snarare än en första klass-stol.

Givetvis är det en högst subjektiv bedömning jag gjort, och jag vet att det finns många på denna sida som gladeligen gör tio s.k. "legs" innan de gör uppehåll.
 
Har man tillräckligt långa stopp på flygplatserna fungerar de 4 st. Det kan jag hänvisa till min ARN-DXB-KUL-MEL-AKL flygning. Tog den med 6 timmars sömn då totalt, sen hur man mår efter det är en annan sak. Men det går!
 
Men du njöt inte lika mycket av maten och Dompan på MEL-AKL som på DXB-KUL, eller ja kanske DU njöt lika mycket av Dompan, men.... :D

Det serverades bara frukost på DXB-KUL då de va en nattflygning så njöt inte alls av den. Frukost generellt är aldrig bra i luften av min erfarenhet...

Kör man bara vatten på på backen i loungen så fungerar det utmärkt. Man sitter ju bara ner så vaken kan man vara hur länge som helst, inte speciellt ansträngande ;)
 
Toppen