Senaste nytt

Två rullväskor, hur gör ni?

Sofia

Medlem
Jag vet att många här förespråkar att enbart resa med handbagage men det är tyvärr inte applicerbart när man reser med stora och tunga väskor innehållandes tex dykutrustning.

Men jag undrar, hur gör ni vid såna tillfällen? Har ni två rullväskor, ett kabinbagage och ett incheckat bagage, eller tar ni det ena som en vanlig väska eller ryggsäck?

Jag kan se mig själv försöka manövrera två väskor med hjul som smiter åt varsitt håll i ett obevakat ögonblick och blir överkörda eller nåt ;)
 

fcx

Medlem
Har ofta två rullväskor, 20+ kg, två små hjul. Med lite övning går det utmärkt att dra en i vardera hand bakom sig. När det blir lite trängre skjuter man den ena framför sig istället.

Enklast är givetvis bagagevagn...
 

Sofia

Medlem
På flygplatsen är det ju enkelt, bagagevagn, men till och från flygplatsen känner jag att väskorna kan hitta på lite vad som helst. 2-hjulingar har ju inte samma smit-tendenser som 4-dito. Eller har dom en handbroms? ;)

Ska jag ut och dyka packar jag oftast min bisarrt stora ryggsäck, den får hänga med ett tag till, men när jag nu ska till Australien utan alltför mycket bagage funderar jag på att investera..

@agehall: kan vi ha manövreringskurs innan jag åker kanske? Du kan bygga en hinderbana åt mig ;)
 

Ricci

Medlem
På mina dykresor försöker jag alltid ha ryggsäck som kabinbagage om jag åker ensam i ryggsäcken åker 1-2steg ner + dykdator.
 
Last edited:
Jeg vil også anbefale tasker med 4 hjul. Har kunnet løbe efter en bus næsten uhindret med 2 tunge tasker der havde 4 hjul...

Eller som @Ricci skriver en stor duffelbag med hjul - den skal bare ikke være større end den kan holdes under 32kg....
 
Toppen