Senaste nytt

Världens bästa taxfree?

Bizniz4u

Medlem
Passar på att väcka denna tråd igen och konstaterar att Zurich har riktigt dyr taxfree. En av de absolut bästa priserna har Dubais flygplats. Problemet är du inte får ta med dig det du köpt om du mellanlandar som jag gjorde i Zurich. Då måste du göra en bagagedrop om du vill få med dig det du köpt hem till Svedala. Problemet var att jag redan "förbrukat" mitt tillåtna bagage och skulle egentligen få betala för ett extra bagage = hade blivit årets dyraste taxfree. Supervisorn gjorde en "over rule" så mitt handbagage fick checkas in utan avgift.
 

jumbooze

Medlem
Tyskland (HAJ) har jag sett bäst pris hittills, ca 10 euro för en liter famous grouse.
Sedan har de plastpåse med försegling för att "överleva" transfer.

Det har CPH också och med obruten försegling får man pengar tillbaka om man får problem har jag hört.
 
Normalpriser har jag dålig koll på, reser inte tillräckligt för att ha en världsomfattande tax-free karta, reser oftast via Frankfurt eller Schiphol och brukar då satsa på deras special-erbjudanden, sist jag reste via AMS hade dom ett trevligt erbjudande på 3 flaskor single malt för 59 Euro. Men som redan sagts i tråden är det ju sprit som gäller om man skall spara pengar jämfört med hemmapriser eller internet (frugan köper all kosmetika och sånt via strawberrynet) och man kan ju inte dricka hur mycket som helst.
 
Problemet med alkohol(eller andra) drycker är att man inte kan ta med dem vidare till anslutnings flyg.

Det spelar ingen roll om Absolut Vodka är superbilligt i Manila, du kan ändå inte ta den vidare till destinationen. (om du inte checkar in den vid transit förstås)

Kan bekräfta att en Absolut Vodka kostar här i Manila 120 kr för en liter, skall man ha en Absolut Elyx (som kostar 500kr på bolaget för 70cl) kostar här 240 kr för en liter :)
 

ACervin

Medlem
I Australien kan du handla taxfree när du landar, så du slipper släpa omkring på drickat. Inte super billigt men hyggligt billigt. Annars håller jag med Agehall att när det gäller elektronik är det väl snarare dyrare på flygplatsen.
 
Toppen