Senaste nytt

American Airlines eller British Airways till USA?

ErikOlin

Ny medlem
Hej

Ska en tur till USA senare i höst till Anaheim. Har utresa med BA och flyger hem med med American

Ville mest höra era synpunkter, är det bra bolag? Aldrig flugit långlinjer med någon av dessa. Det är 747 med BA är det bra? Medans det är AAs nya B777. Eller ska man välja ett av dessa bolag T/R

Tacksam för svar
 

doc

Medlem
Flyger du i business class med båda bolagen? Jag har själv inte flugit över Atlanten med AA, så jag skulle nog spontant rekommendera dig att behålla din bokning som den är så får du jämföra de olika bolagens produkter. Väljer man övre däck på BA:s 747 är det är bra produkt i business class.
 

AABack2ARN

Medlem
Business Class i AA:s nya produkt (777-300) mycket bra och slår tycker jag BA.

Flyger du ekonomiklass skall du sky AA som pesten i 777-300 eftersom det är 3+4+3 jämfört med BAs 3+3+3
 

Treo

Medlem
Jag förutsätter att det är Business Class båda hållen ...

Välj BA upper deck för avskildhet och AA för "that new plane-feeling". (IFEn är mycket mycket bättre på AA om det är något du brukar använda tiden till)
Om jag inte hade status (eller vilja att betala) för att välja upper deck skulle jag ta AA båda vägarna så länge det är 777-300 (eller refurbished -200).

I ekonomiklass skulle jag välja BA (helst WT+:rolleyes:)
 

sembl

Medlem
I ekonomi så skulle jag utan tvekan ta nya 77w med AA. Bra med utrymme och toppen IFE.

I business så är det lite tuffare, jag gillar maten och servicen på BA, och upperdeck dock. Men är sätena modernare i 1-2-1 konfig och väl fungerande wifi flr 20 dollar med AA. Nej BA vinner denna kamp ändå då totalupplevelsen är bättre hos BA i min mening
 

AABack2ARN

Medlem
@sembl: Nu tror jag du syftar på AAs tafatta försök till "ekonomi plus", dvs de första raderna i ekonomiklassen. Dessa platser är gratis att välja för statushållare inom oneworld i alla fall Sapphire och Emerald. För övriga kostar de pengar. I ekonomi plus är det 3+3+3 med bättre benutrymme.

I den vanliga ekonomiklassen är det 3+4+3 och det har jag svårt att tro att det kan klassas som bättre utrymme jämfört med BAs 3+3+3. Dock är troligen IFE bättre hos AA även i ekonomiklass.
 

AABack2ARN

Medlem
Då är frågan om du har status inom oneworld eller inte. Med tillräcklig status får du välja platser i MCE (Main Cabin Extra) som AAs tafatta försök till ekonomi plus kallas. Har förvisso inte flugit AA i ekonomi på många år men kan inte tänka mig att de blivit bättre på sedan dess. BA har jag däremot genomlidit och tycker det fungerar bra. Har du inte status skulle jag nog absolut välja BA annars kanske lite dött lopp.
 

sembl

Medlem
Stämmer bra, man skall inte skriva inlägg och vara otydlig när man sitter i ett confcall samtidigt.

De platserna i extra kabinen hos AA i 77W kostar $125 extra vid incheckning för icke statushållare inom Oneworld. Fortfarande så vill jag påstå att just ekonomi med nyare plan hos AA och bättre IFE är trevligare BAs 747or i Ekonomi.

Vill dock varna att transfer från T3 till T5 i London kan ta sin tid, väger man in det när man reser så vinner BA utan tvekan.
 
Toppen