Senaste nytt

Rekommenderade lounger på till New York - Frankfurt/Newark/Bryssel

sammyj

Medlem
Tjejen har inte riktigt fått semestern hon förtjänat i sommar då jag tvingats jobbar merparten. Ska lura iväg henne till new york nästa vecka. Hon vet inget ännu mer än att hon behövt ta semester utvalda dagar.

Vilka lounger rekommenderar ni längs sträckan CPH-FRA-EWR-BRU-CPH? Jag är EBD och flyger med lufthansa/united/United/sas, alltså inom Star Alliance.

SAS gold lounge på kastrup är väl givet men hur ser det ut på övriga flygplatser? På BRU har jag rest flera gånger som EBD och endast använt SAS loungen. Finns det annat bättre?
 

Jonas C

Medlem
Senator Loungerna på Frankfurt och Newark. B42 Senator är en av mina favoriter med stora ljusa fönster, fin utsikt över plattan, bekväma fåtöljer och en fullservice bar med Champagne. Senator Loungen i Newark är också ganska trevlig med liknande inredning som i Frankfurt och Taittinger Champagne.

Loungerna i Bryssel är inte mycket att hänga i julgranen, så jag skulle nog inte spendera mer tid än nödvändigt där.
 

fcx

Medlem
Renoveringen av Brussels Airline-loungen på BRU borde väl nyligen vara avslutad? Har inte varit där själv, men det kan ju ha blivit ett bra lyft.

Tidigare fanns det Brussels och SAS, och där var Brussels klart bättre.
 

sammyj

Medlem
Jag har bara åkt inom Europa tidigare till och från Bryssel. Förmodar att flygen utanför Europa avgår från andra terminalen och dom har egna lounger där också?
 
Toppen