Senaste nytt

Eurobonus points i First class med Lufthansa

scars

Företagsrepresentant
Hej!

Någon som vet hur mycket man tjänar in på EB från LH om man åker First ? (Kommer åka SFO-FRA-ARN i F respektive C).
 

Jacob

Medlem
Samma antal poäng som i business class, dvs distansen i miles x 2 avrundat till närmsta 100-tal.

Ska du resa i betald första klass och vill maximera intjäningen är det bättre att kreditera poängen till t.ex. Miles & More som ger distansen x 3.
 

Jacob

Medlem
EuroBonus har tyvärr aldrig premierat första klass, förmodligen är det för att SAS inte själva har första klass, och man vill väl att SAS egna långflygningar ska ge den bästa poängintjäningen på långflyg.

Men håller med Agehall att om du ska resa en hel del i betald business/first och i synnerhet med Lufthansagruppen så är Miles & More inget dåligt alternativ. Det här är precis den grupp resenärer de vill satsa på.
 

Patrick

Medlem
Jag hade turen att få fråga EB chefen om just detta vid en tillställning nyligen och han var inte medveten om detta "problem" med endast 200% poäng. Han svarade att de kommer att se över detta och kanske införa 300% även i EB.

Det verkar inte vara ett jättestort antal personer som känner sig drabbade av detta. ;)
 

jumbooze

Medlem
United ger 250% om du vill ha poäng på ett program som har lite humanare bränsleavgifter
borde bli typ 15.000-16.000 miles
 

Senator

Moderator
OK... problemet är att jag inte gillar MM längre...

Men att samla miles på M&M för betalad Förstaklass med dyra bokningsklasser i affärsklass vid anslutning är nog kanske det bästa med M&M. Att det finns annat träsk, är jag med på men här skall man passa på :)
 
Toppen