Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

miknil

Medlem
Ny avgång är idag 10.00 en försening på minst 16 timmar från en "hemma hamn". Hur korkade är folk som fortfarande bokar med DY. Givetvis så finns det undantag @doc svägerska som gjorde testen för oss att försöka åka med DY, det katastrofala resultatet vet vi.
Skönt med folk som ställer upp för vetenskapen.
Jag tror att folk glömmer fort samt att när man sitter där framför datorn och skall boka biljetter så slår snålheten till.
Jag tror att det är lite samma sak som när folk bränner tvärs över stan med bil för att jaga något extrapris på en vara, att totalkostnaden blir större spelar ingen roll, det är själva grejen att köpa det billigaste möjliga.
 

telelina

Medlem
Har en fd kollega på det planet. Han var inte glad men tyckte samtidigt synd om Norwegians representant på plats som fått höra både det ena och andra. Jag skickade en länk till EU 261/2004. De blev väl ca 20h försenade. Måste vara grymt irriterande att inte få gå hem o sova de timmarna.
 

Ingvarsson

Ny medlem
Har Norwegian bestämt sig för att en gång för alla ordna upp sina problem? Det verkar som att det inte går att boka några direktflyg till/från Los Angeleles från november till april. Gissar att det inte kan vara så fullbokat.
 

Nemo

Medlem
22 sept kl 09.00 kör vi första om inte Norwegian lyckas ställa in. Dom har varit duktiga på det ända sedan juni
Idag har dom faktiskt börjat betala
Kommer på nyheterna
Ah, det gamla tricket att tillslut betala dom som klagar, efter mycket om och men, så man inte åker på att betala för alla, även dom som inte klagat än...
Norwegian vill undvika rättsprocess | Nyheter | SvD
Advokaten S.E. har för företaget TRS Travelrights räkning stämt Norwegian i tolv fall som gäller förseningar på bolagets långdistansrutter, bland annat C.H.:s. Norwegian har nu skickat brev till tingsrätten och lovar att betala ersättning i tre fall. S.E. tycker att Norwegian undergräver rättsprocessen eftersom stämningarna är tänkta att vara pilotmål, där Norwegian om man förlorar skulle behöva betala även till övriga passagerare på samma flygning.
– Om Norwegian betalar, men bara till de passagerare som jag har lämnat in stämningar om, så kanske vi måste tänka om och lämna in en stämning för samtliga resenärer vars krav vi hanterar, säger S.E.
 

AABack2ARN

Medlem
Klart som tusan Norwegian vill att varje passagerare klagar individuellt och av varandra oberoende. På så sätt är individens talan i stort sett utraderad. Jag är generellt sett absolut ingen vän av "class action lawsuits" och det amerikanska rättsväsendet (eller personer/advokater som försöker ta det hit) men jag ser faktiskt i vissa fall ganska stora födelar med masstämningar när man som liten individ skall försöka ge sig på jättar som inte bryr sig.
 
Toppen