Senaste nytt

Bonusresa med Star Alliance från Göteborg/Stockholm till Sydney 19 dec - 7 jan?

vicce

Medlem
Jag har två kompisar som precis har åkt iväg till Australien i ett år, och hade tänkt hälsa på dem under min ledighet i jul. Jag är väldigt dålig på att hitta bonusresor (vet inte riktigt hur jag ska göra, förutom på SAS egna hemsida där det inte gick att få fram något till Sydney), och skulle därför uppskatta hjälp från den expertis som finns här på forumet.
Jag ska åka med en kompis, så det hade varit guld om det även fanns vanliga economy platser att boka för honom som inte är medlem i något FFP.

Tack på förhand för hjälpen!
  • Varifrån vill du börja din resa?
    Göteborg, men Stockholm kan vara ett alternativ.

  • Var är din destination?
    Sydney i Australien

  • När vill/behöver du resa ut?
    Utresa får vara tidigast fredag den 19 december (kvällen 18 december går också bra)
  • När vill/behöver du komma hem?
    Måste vara hemma i Göteborg onsdag den 7 januari
  • Hur länge vill du vara borta?
    Från 19 december till 7 januari
  • Hur många personer som skall resa?
    En person på bonusbiljett (en på vanlig biljett)
  • I vilken kabinklass?
    Helst Economy, men Business går också bra om det bara är det som finns.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    De som ingår i Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person)
    Runt 100.000 poäng
  • Vad är det viktigaste för dig?
    Att det finns plats till att börja med :)

  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Inte nödvändigtvis.
 

vicce

Medlem
Om det är Eurobonuspoäng vi pratar om så är det 120k som gäller för Economy per person och 180k för Business till Sydney, Australien.
http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Köpa biljetter under denna tidpunkt är troligtvis inte heller direkt billigt i och med att det går under deras högsäsong över jul/nyår.

120.000 EB poäng är inget problem.

Skatterna och bränsletilläggen blir nog lika höga som en vanlig betald biljett om du reser i Economy.

Har kollat på vanliga biljetter och de ligger på ca 14.000:- i economy.
 

fcx

Medlem
Du kommer att bli ruinerad på bränsletilläggen om du åker economy till Australien. En variant kan ju vara att åka SAS till Kina (och då slippa bränsletillägg) och därifrån vidare till Australien. Alternativt samma via San Fransisko.
 

palmen

Moderator
Tror det blir mycket svårt att hitta award-biljetter också.
Gjorde sökning via united.com och fick inte upp en enda economyplats från Sverige till Australien och tillbaka runt dina datum, finns en del business/first dock med Thai och Air China. Nu gjorde jag ingen mer avancerad sökning än ARN-SYD, kanske går att hitta något om man är lite kreativ och söker segment för segment, men även awards för denna tidpunkt r nog mycket svårt att hitta.
 

SvartMjolk

Medlem
Tror det blir mycket svårt att hitta award-biljetter också.
Gjorde sökning via united.com och fick inte upp en enda economyplats från Sverige till Australien och tillbaka runt dina datum, finns en del business/first dock med Thai och Air China. Nu gjorde jag ingen mer avancerad sökning än ARN-SYD, kanske går att hitta något om man är lite kreativ och söker segment för segment, men även awards för denna tidpunkt r nog mycket svårt att hitta.

Jag har suttit ett tag med ANA-tool för att försöka hitta något. Och det stämmer. Det verkar väldigt uppbokat. Har inte hittat något som tar dig hela vägen. Alltid något segment som förstör.

Du kan läsa mer om ANA-tool och söka mer själva via den här utmärkta guiden: [Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Hemresan är betydligt enklare.
 

Dr. Miles

Expert
Om du kan ta dig till Delhi så finns det plats mellan Delhi och Sydney. Antagligen många inte känner till att Air India flyger Delhi-Sydney eller mycket impopulär att flyga med Air India.

RQ är lika med ingen plats för SAS EuroBonus.
Screenshot20140917_1.png
 
Toppen